|
||||
|
||||
Xaris Alexiou på Santorini
Har ni vägarna förbi Santorini på lördag får ni inte missa konserten med Xaris Alexiou.
Vi ska dit! |
|
|||
|
|||
Sv: Xaris Alexiou på Santorini
Åhhh nu blir jag avundsjuk! Hon var här på Rhodos också, men i en liten by ute i tjottahejti.
Men jag ska väl inte klaga. Jag har sett/hört både Glykeria och Pantazis i sommar, och det är verkligen inte fy skam! |
|
||||
|
||||
Nu blev jag avundsjuk.
|
|
||||
|
||||
Nej Janne, inte behöver du vara avundsjuk. Du ska BARA glädja dig till lördag. Haris Alexiou är bara den bästa!
Har sett Glykeria också några gånger, och tycker mycket om henne också, men Alexiou är bara helt utan konkurrans. Vi hade turen att se och höra henne i Aten för ett par år sedan - och det var dessutom tillsammans med Jiannis Kotsiras, vilket ju inte gjorde upplevelsen sämre precis!!! |
|
||||
|
||||
Jag vet Marianne. I den miljön blir det säkert något alldeles speciellt. Jag skrev tidigare att konserten var gratis, men såg idag att det kostar 10 €, vilket är nästan gratis.
|
|
||||
|
||||
Jag såg Alexiou i Chania förra veckan! Hon är såååå bra!
Gunilla PS Kotsiras har klippt sig!!!!! DS |
|
||||
|
||||
Nej,hur såg han ut då.
Hade inte haft något emot och se varken Xaris Alexiou, Kotsiras eller Glikeria Riitta |
|
||||
|
||||
Nämen, har Kotsiras klippt sig?
Men han sjunger väl lika bra fortfarande!?!?! |
|
||||
|
||||
Ni kan kolla på hans hemsida under länkar! Länk nr 2 tror jag. Riktigt söt! Antar att han sjunger lika bra för det. Missade tyvärr hans Chania-konsert i år. Funderar på att göra en Riita o Karin i januari och fira att jag fyllerpensionsförsäkring. Men jag skippar Remos och tar 2xKotsiras!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Lyckostar de som kan få se och höra henne live. Hon är ju bäst!!!
|
|
||||
|
||||
Vad härligt det låter med utomhus konsert. När jag var på Santorini försökte Julia på Honeymoon få med mig på konsert med någon känd grekisk artist men konserten var sent och det var första kvällen efter en lång resdag med tidig uppstigning på Arlanda hotellet så jag kröp till sängs istället. Ångrade mig redan nästa dag när jag hörde hur trevligt det hade varit.
Eva |
|
|||
|
|||
Jag såg Alexiou live för några år sedan och kan bara instämma med att hon ÄR den bästa! Det finns dessutom absolut INGET som går upp mot utomhuskonserter på sommaren i Grekland.
|
|
||||
|
||||
Fast jag lyssnade till en inspelning i av hennes senaste skiva i går, och jag undrar vad som hänt.... lät inget bra rent av falskt har ju det mesta med Xaroula och har sett henne Live flera gånger, detta lät inte som "vanligt".. Nåja bra är hon i alla fall!
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Manos Loïzos musik gillar jag, så konserten är jag säker på blir HÄRLIG! Senast redigerad av Marianne den 2007-08-15 klockan 09:46. |
|
||||
|
||||
För några år sedan blev sambon och jag bjudna på en utomhuskonsert i Oia, på Santorini, av döttrarna på "vårt" hotell. Det var en konsert med Alkistis Protopsalti. En underbar och magisk kvällsföreställning med himlen och stjärnorna som tak!
Moster |
|
||||
|
||||
Konstigt att en så bra artist går med på att en lite "mindre bra" platta släpps ut. Hon är ju så bra och borde ju kunna höra att plattan inte är så bra
Riitta |
|
|||
|
|||
ÅH Janne! NJUUT!
Naxos var fullt av musik i alla former under den tid vi var där...Men att få tag i biljetter kan man skriva en bok om..Vi ägnade en hel dag åt att jaga biljetter till en utomhuskonsert i ett kastro mitt på ön. Sång och musik från länderna runt medelhavet...Alla hänvisade till andra och till sist så gav vi upp! Inte ens de tre ställen som stod på affischerna att de hade biljetter visste ett smack! De hänvisade till tuistbyrån i hamnen...En luttrad dam på turistinformationen sa när vi sa att fyra andra hänvisat till just detta kontor: OH somtimes I love my greek countrymen! Vi missade tyvärr Loudovikos ton Anogeon..Hans konsert var bara annonserad i ett turistinfoblad och när jag läste detta hade vi redan flyttat till andra sidan ön! Men DÄR var i gengäld livemusik och dans tre kvällar i rad! Lokala jättedutiga musiker och dansare..Jo vad gäller MUSIK är augusti rätta månaden att vara i Grekland, inte annars HA EN HELT UNDERBAR KVÄLL!!!! Lissi |
|
||||
|
||||
Nu blir jag faktiskt aningen avis på er, samtidigt som det glädjer mig att ni ska få se henne live - Hon är ju så förbaskat bra
Önskar er en riktigt härlig och säkerligen helt oförglömlig kväll //Zanét |
|
|