|
||||
|
||||
Sv: Salttabletter
Citat:
Jag har aldrig haft turistmage i Grekland, trots att jag inte druckit sprit på morgonen. |
|
|||
|
|||
Jag har grekiska vänner som "importerar" Resorb från Sverige via mig. Superbra produkt!!
|
|
||||
|
||||
När jag ändå håller på att skriver om saltet, så undrar jag om det finns typ vichyvatten eller Ramlösa eller någon liknande vätska, som innehåller Natrium? Ene pojken som ska med har salt-diabetes . Så det är bättre för honom att dricka sånt, istället för rent vatten. Därför alla frågor om salt och Natrium.
Barbro |
|
||||
|
||||
Oj, salt-diabetes; det har jag aldrig ens hört talas om!
Hur yttrar sig det? |
|
||||
|
||||
Citat:
Han har tabletter som han äter några gånger om dagen, för att stoppa pinkandet. Då törstar han inte så mycket. Men ibland törstar han mer än vanligt och då måste han även få i sej salt. När natriumhalten blir för låg, får han huvudvärk, yrsel och kramp i vaderna. Ett par gånger har han blivit inlagd på IVA, för att få natrium i droppform. Barbro |
|
||||
|
||||
Citat:
Johanne |
|
||||
|
||||
Tack för svaret. Ja, det ska innehålla natrium. Jag har aldrig tänkt på att det finns där, men det borde det ju göra. Även läsk innehåller lite natrium, men det är ju inte så nyttigt att dricka det hela tiden.
Barbro |
|
|