![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan
Jag och min kille åker till Kreta, Chaniakusten sista veckan i augusti. Vi ska bo på Theo´s Village i Kato Darasto. Det är första gången vi åker till Kreta så vi skulle vilja ha lite tips på fina ständer och mysiga restauranger. Finns det fina stränder i Kato Darasto där vi ska bo eller måste vi åka in till Chania. Vi vill gärna ha lite tips på utflykter som man skulle kunna göra. Har förstått att det är en bit in till själva stan Chania hur funkar det att åka bussen dit eller rekomenderar ni att man tar taxi? Nedräkningen har börjat ;-) ![]() Tack / Jennifer |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min familj åker också till Kato Daratso den 30/8 och skall bo på Theo´s village. Det är 5:e året vi åker dit nu. Det finns stränder där. Fungerar alldeles utmärkt att ta sig med buss till Chania men kolla upp när sista bussen går hem bara, men det finns ju taxi annars som sagt. Vill du ha lite mer info så är det bara att du hör av dig.
L8 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan Lotta,
Vilket sammanträffande att ni åker samtidigt och ska bo på samma hotell. Har ni bott på Theo´s Village tidigare? det ser väldigt mysigt ut. Kreta måste vara väldigt mysigt eftersom ni åker till för 5.e gången hehe ;-) Hur är shoppingen i Chania, tjej som man är vettu :-) Tack för ditt svar / Jennifer |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hopp
Vi har bott på Theo´s village förut. Vi trivs jättebra på hotellet. Restaurangen har god mat och ägarna är jätte trevliga. Visst finns det shopping i Chania, men personligen tycker jag inte att man skall går runt hamnen utan bege sig in i gränderna och i utkanten. Något jag absolut tycker att ni skall besöka är saluhallen i Chania. Där finns allt från fisk, kryddor, olivolja, tvål, kepsar, skinnväskor mm mm mm ![]() De lokala marknaderna är också kul att besöka. Där finns allt....... Förra året åkte vi med buss från Chania till Rethymnon, där finns det också bra shopping. //L8 |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen....
Kul att höra gott om hotellet :-) Mysigt det låter med saluhallen i Chania dit måste vi verkligen åka. Nu börjar man verkligen längta riktigt mycket efter solen. Ha d bra // Jennifer |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla in Amsterdammer resebrev från Agiia Apostoli där finns tips och ni har hamnat helt rätt enligt oss!
![]() |
![]() |
|
|