|
||||
|
||||
Avgifter...
Ryanair inför ny avgift Lågprisbolaget Ryanair kommer att börja ta ut en avgift för de passagerare som checkar in på flygplatsen. Avgiften blir omkring 25 kronor och börjar gälla från och med den 20 september. Det är tidningen Guardian som berättar om hur Europas största lågprisflygbolag nu försöker få passagerare att checka in på nätet istället för direkt på flygplatsen. Förutom inchecknibngsavgiften kommer det också att kosta extra om man har extra bagage, förutom handbagage. Att checka in bagage kommer att kosta omkring 65 kronor. Passagerare som bara har ett handbagage kommer att kunna ta detta med sig gratis. En brittisk organisation som tar till vara flygpassagerarnas intressen, Air Transport Users Council (AUC), uttalar sig mycket kritiskt till att bolaget nu hittar ytterligare ett sätt att ta ut extra avgifter av resenärerna. - Det finns en risk att familjer och andra som måste checka in väskor även om de bara ska åka bort över helgen kommer att sluta använda Ryanair, säger han till The Guardian. Flygbolaget transporterar 42,5 miljoner passagerare årligen. Från http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=684587 |
|
||||
|
||||
Sv: Avgifter...
Onekligen lite lustiga sätt att ta ut betalning för men jag tror nog att Ryanair klarar av att räkna ut var man kan ta betalt. Sedan vi reste med Sterling har jag alltid tittat vad som ingår i biljettpriset, hos Sterling fick man betala för barnvagnen. Jag betalar hellre för min egen resväska än för grannens golfbag. Det är ju ändå resenärerna som ska betala allting.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Sv: Avgifter...
Vid resa inrikes efter den 28 oktober tar Sterlimg ut 32 kr för 15 kg bagage o 200 om du har 15-20 kg ,fick även betala 80 kr i bokningsavgift.!!!! Antar att det gäller utrikes också.Det gäller verkligen att kolla priserna.
|
|
|