Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-24, 23:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Markering av lästa trådar

Jag (och jag vet att många andra) har retat upp mej på att det inte går att logga in och läsa en tråd och sedan logga ut för att senare logga in och läsa resten nya trådar. Då man loggar in på nytt så är alla trådar redan markerade som lästa.
Jag har nu konstaterat att om jag med webbläsaren (Mozilla Firefox) går in och läser en tråd utan att logga in så är denna tråd sedan markerad som läst då jag nästa gång loggar in om det inte har komit nya inlägg i den.
Lite lustigt att det blir på detta sätt, all min vetenskap om webbkodning säger att det inte kan fungera så men jag har nu sett det så många gånger så det måste helt enkelt stämma.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-24, 23:21
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Markering av lästa trådar

Vi kör "eldräven" och de ämnen jag inte öppnat kvarstår som olästa...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-24, 23:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Markering av lästa trådar

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag har nu konstaterat att om jag med webbläsaren (Mozilla Firefox) går in och läser en tråd utan att logga in så är denna tråd sedan markerad som läst då jag nästa gång loggar in om det inte har komit nya inlägg i den.
Så är det inte hos mig. När jag loggar in visas alla trådar med nya inlägg sedan sist som olästa oavsett om jag har läst dem utan att vara inloggad eller ej. Och jag kör med billig vodka.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-25, 07:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Markering av lästa trådar

För mig fungerar det på det ena sättet på min hemdator och på det andra på jobbets dator.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-25, 12:43
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Markering av lästa trådar

Eftersom jag är av naturen lat så har jag bockat för "kom i håg mig" både på surfburken på jobbet och burkarna hemma, använder blandat IE & FF.
Jag är alltså nästan alltid inloggad nå´nstans och ibland på flera samtidigt, ändå så funkar det bra med forumet, de nya inläggen kommer och de lästa markerar jag som lästa. Vill jag läsa om nå´t så finns ju alltid "dagens inlägg"

Men, som vi säger på jobbet om saker som fungerar, "det skiter sig med nästa version"

//PO
-tillfälligt nöjd
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT