![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till den langst avlagna stranden pa var o hittar inte sa mycket folk.Det ar en skyddad vik, darfor popular hos seglarna, som garna overnattar har. Lordag-sondag pa sommaren kommer lokalbefolkningen hit, ofta med talt, for nattfiske, nojet att sova utomhus och forvisso amorosa eskapader. Men till vardags ar det ganska tomt, jag hittar latt ett skuggande trad och brer ut mig med bastmatta och matsack och avskavd strandstol medan maken simmar ivag for att hamta midagsmaten. En man ska forse sin fru med sjalvhamtad middag, det tycker jag ar helt i sin ordning...
En ensam ung man pa moppe kommer sakta inakande i skuggan under traden. Han har hjalm, alltsa en turist.Ser sig omkring, nickar lite blygt at mig, installerar sig med simprylar och handduk under nasta trad en bit ifran. Jag hor honom prata i mobilen , grekiska, han namner Aten nanting. Sen simmar han ivag och blir borta lange. Pa min andra sida solar nagra glada tyska tjejer och ett franskpratande par. Langre bort foras en stillsam dialog mellan tre aldre italienska damer. Den blyge grabben kommer tillbaka. Han ar pafallande valbyggd, solbrand, snygg. Vilken lattnad att vara i min alder sa att man kan kolla killar som man vill, inga missforstand uppstar. (Om dom alls ser mig, ser dom en mormor som sitter dar med familjens matkorg) Killlen sneglar hela tiden pa tjejduon, blonda, langa, riktigt vackra flickor ar det. Jag lider lite med honom, det har ar ingen framfusig, erfaren kamaki, har har vi en grabb som skulle vilja vara en framfusig, erfaren kamaki... Jag laser vidare i min daliga deckare och kollar i ogonvran: till vanster den fnittriga tjejduon, till hoger den tranande grabben... Skont att man spelat klart det dar spelet. Men kanske har jag fel, kanske ar han Atens Don Juan med specialteknik?? -Nej, nej. Vad ar det man sager: snalla grabbar far aldrig kyssa vackra flickor...jag finner att jag intensivt onskar att den har unge mannen snabbt hittar en flicka som ser forbi han angsliga fasad och uppskattar den hygglige killen inuti. Han aker ivag pa sin moppe. Hjalmen ser for stor ut. |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken trevlig läsning nu på morgonen.Tack Monica
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Monica för ett poetiskt inslag på morgonkvisten.
//Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer i ovanstående. Tack.
|
|
|||
|
|||
![]()
Härlig läsning !Du är en sann iaktagerska!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÅÅÅÅ- jeg ser hele senarioet levende for meg- du skriver godt!!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Underbart att läsa det du skriver Monica
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för din fina berättelse, direkt från verkliga livet
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du skriver riktigt bra, alltid fina iakttagelser. Hur hittar jag killen?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoppas du gör, Janet! ![]() Jag har inte riktigt följt med i "Hörnorna" (har befunnit mig i Internetfri zone en stor del av sommaren ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Monica, du skriver verkligen fint! Fick ni någon fisk i söndags?
Vi hälsade på vår vän bläckfisken igen förstås, han har vuxit någon centimeter sedan förra veckan! Kram-Catarina |
|
||||
|
||||
![]()
Undar Monica om du inte skulle kunna skriva kåserier från Grekland som publiceras i den lokaltidning som finns på den ort i Sverige där du komer ifrån.
Då drar du in några kronor på dina små fina berättelser. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tack for trevliga svar pa inlagg. Vart vardagsliv ar mycket stillsamt men jag har gott om tid att kolla folk... Erbjod lite kaserier till Motala tidning men de har inte visat intresse. Basta lasekretsen ar i alla handelser Kalimera-folket!! -Sen ar det besvarligt att min hemmadator inte ar i ordning. Det kanns att vi sitter precis i utkanten av europakartan...
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, fint Monica. Hur hittar jag tjejerna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas att tjejerna är Kykladerna nästa vecka för då kommer jag!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Monica!
Jag håller med alla här före mig! Du skriver underbart! Jag ska just iväg till tvättstugan, där finns inte så mycket grannt att studera, men jag lägger i alla fall in tvätten med ett leende på läpparna ![]() Lissi |
![]() |
|
|