Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-07, 19:54
sannah sannah är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard hemma från thassos och getingarna

hejsan. har nyss kommit hem efter en jätte härlig vecka på thassos.
vi bode i skala rachoni på hotelet aegan sun. jätte bra hotel och mysig by. det fanns nte så mkt resturanger och de var bara en som var bra. Det var Olgas. Jätte trevlig personal , vi älskade stella som jobbade där. hon var hur gullig som helst. Dom hade också väldigt bra mat där.
Gekas var inge bra. dålig mat. plus att det jobbade en väldigt jobbig kille där, han var inge trevlig . väldigt dålig service där. och sen så vare en kille som jobbade i affären (lillasupermarket)han var inge trevlig han heller. iallafall mot mina föreldrar. mig stirrade han bara på . Sen så vill jag tala om att det är riktigt mycke getingar. vi tycket först att de var mycket vid vårat hotel. men efter att ha varit på golden beach så märkte man knappt getingarna på vårat hotell. På golden beach vare så mycket getingar att det inte gick att vara där . alltså vi la oss aldrig där för det var säkert 100 getingar som satt sig på en . min faster som är geting alärgisk fick ett stick så fort hon kom ner där. så vi åkte hem på en gång. på vägen dit så åkte vi igenom en jätte fin by . naturen där var hur vacker som helst. så jag tycker värkligen att ni ska åka dit, Panagia hette byn.

posetiva saker om thassos: billig och mycket god mat. väldigt fin natur och trevligt folk.

negativa saker: väldigt väldigt mycker getingar.

Senast redigerad av sannah den 2007-10-07 klockan 19:57.
Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 09:59
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: hemma från thassos och getingarna

Jag ska gå aldrig till Thassos på hösten (inte bara för getingars skull ) utan i maj/juni. Så härligt på den tiden, grönt och inte för hett! Så har jag egentligen inga erfarenheter med getingar! Men mycket GOD honung har dom där!
Kul att ni hade annars en lyckad semester (ovänligt folk kan man ju möta överallt i världen!).
Eija
Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 10:32
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Synd att getingar ska förstöra hela semstern. Olydiga djur...

Thassos är med på min lista över öar att besöka i framtiden... Verkar vara grönt och frodigt överallt...
Hyrde ni bil eller liknande? Kan det rekomenderas?
Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 13:05
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Sannah ska svara säkert på din fråga, men jag vill berätta något också om öns kommunikation.
Jag har bara en gång hyrt en bil, då jag reser nuförtiden oftast ensam och kör gärna med bus.
Men jag tycker att om ni kan, hyr en bil och kör runt ön, ca 100 km. Vägarna är bra och huvudvägar förstås asfalterade och på detta sätt lär man sig känna ön mycket bättre. Östsidan och västsidan är ganska olika, östsidan mycket brantare och vyerna är fantastiska ! Fina sandstränder finns det överallt. Om man vill köra upp till t.ex. bergbyn Kastro, måste man absolut ha en jeep. Vägen är hemsk från Limenaria (har varit med i en pick-up av en äldre grekisk par, och det var ju fart, huh!).
Med bus kan man också köra omkring ön, stanna t.ex. Limenas (om man bor i söder) och fortsätta då senare med en annan bus och det kostar lite. På kvällen efter kl 18 går bussarna i allmänhet inte alls!

Hoppas att du ska ha en fin semester på Thassos!
Eija
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:24.