|
|||
|
|||
Resa från mindre flygplatser hemma
Kom att tänka på en sak till.
Vi norrlänningar borde se till att åka från våra norrlandsorter i största mån, så researrangörererna inte får för sig att dra in på några avgångar därför att vi väljer Arlanda i stället. Se bara på vinterresmålen, där har både Luleå och Umeå och även ibland Skellefteå resor till Gran Canaria, Teneriffa hade man för några år sedan men de resorna är indragna. Jag tycker att dom styr upp oss till att välja Gran Canaria om vi inte vill åka ner till Arlanda. Det tycker jag inte om!!!! |
|
||||
|
||||
Sv: Rethymnon.
Visst ska vi prioritera vår egen flygplats men om man som jag inte vill fastna på en ö eller plats utan se mer av Grekland och världen är det ingen hit att åka från Umeå eller Luleå. Resorna går till massturismorter och inte till platser dit jag vill. Visst är Kreta fint och det finns massor att se. Har varit där många gånger men det räcker inte för mig att bara åka till en ö. Med åren har jag dessutom kommit att föredra mindre öar som exempelvis Folegandros, Sifnos, Fourni och Amorgos.
Eva Senast redigerad av Eva L den 2007-09-23 klockan 20:09. |
|
|||
|
|||
Måste hålla med er båda två. Jag personligen tycker det är så skönt att åka från sin "egen" flygplats men samtidigt känner jag också ibland att det är samma resmål samma hotell år efter år. Så synd att de inte kan variera länder och orter. Ta bara det att det åter startat resor till Mallorca från Kallax. Vad händer jo det är bokade direkt för nu är det nått nytt igen.
Nä fram med fler alternativ för oss här i Norrland. Vi med vårat klimat är i stort behov av sol och värme så jag tror inte det skulle vara svårt att bli iväg med resorna. Nåja jag kollar vidare vilka alternativ man kan ta..Luleå,Skellefteå,Umeå,Stockholm allt är av intresse |
|
|||
|
|||
Javisst är det så. Men vad jag menade är att så länge vi bara tiger och samtycker och åker iväg ner till Arlanda så tror jag att charterbolagen är nöjda för då kan dom köra på med sina charterorter från dom mindre flygplatserna. Jag har flera gånger kontaktat t.ex ving om att utöka på vintern till t.ex Lanzarote från Norrland men fick bara till svar att folk här uppe ville till Gran Canaria. Det tror väl jag det. Vi har ju inget annat val om man nu vill åka härifrån vilket jag håller med om är väldigt bekvämt, särskilt när man ska hem.
Nej jag tror att vi måste på dom igen. Men jag menade också att om vi nu vill åka t.ex till Kreta så är det ju bra om vi gör det här uppifrån så dom åtminstonde behåller den flighten. Jag är rädd att vi snart bara har Bulgarien och Turkiet kvar. |
|
|||
|
|||
Håller med dig helt och fullt. Vilket svar att vi här uppe VILL till Gran canaria. Har de bara det utbudet så vad har vi då för val ????
Du har rätt i att man borde ligga på resebolagen och poängtera att vi börja bli lite less på de resmålen som finns. Men nu får man gilla läget för 2008 och försöka hitta det bästa. det som är lite synd är ju att det drar iväg prismässigt när man också ska ta sig till en annan avreseort. Och sen är det såååååååå skönt att ha direkt flyg. Hemma på nolltid. Men det kan ju vara värt mödan om man får en bra resa. |
|
||||
|
||||
Jag var inne och pratade med en av säljarna på Apollo i Luleå häromdagen. De kör direktflyg från Skellefteå till Rhodos i sommar, det vore ju kanske nånting att tänka på. Tyvärr finns det inga enkelresor där ännu, vore ju kanske ett alternativ att flyga till Rhodos och hem från Kreta eller Kos (via Fjollträsk då) men då gäller det ju att de släpper enkelresor också.
Jag hade också upp till diskussion detta med resor från flygplatser ute i landet till lite flera öar. De ligger nog på från försäljningsledet för att få mera sådana resor men det verkar inte göra någon skillnad. Jag som själv jobbar som säljare kan inte tycka annat än att det är tjänstefel att koncentrera flygningarna till samma flygplats som alla andra, priskonkurrensen är säkert hårdast där. Jag skulle gärna betala någon eller några tusenlappar extra för att få hoppa om ARN på min resa. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Sv: Resa från mindre flygplatser hemma
Hej
Visste inte att de körde resor till Rhodos via Skellefteå. Har faktiskt varit en av de resmål jag velat uppleva. Från Luleå till Skellefteå är det ju inte långt. Får TACKA för upplysningen. Ännu ett alternativ att kolla upp. Undra var man hamnar??? |
|
|