|
|||
|
|||
ättika
Detta är synnerligen långsökt,men iallafall;
Min syster bor i södra England och lägger varje år in sill till jul.Färsk sill får hon hos den lokala fiskandlaren och ÄTTIKA brukar någon besökare ta med sig.Men i år har ättikan tagit slut och det går tydligen inte att skicka från Sverige(?). Har någon av er någon bra ide om vad man kan använda istället för ättika? Maltvinäger kanske? Hur gör ni som bor i Grekland-om ni överhuvudtaget gör? |
|
|||
|
|||
Sv: ättika
Det är klart, skulle en flaska Ättika gå sönder i Posten kan det förstöra mycket annat. Men kolla om du inte kan hälla över Ättikan i en plastdunk som du embalerar väl. Sedan behöver man ju inte vara helt 100 ärlig när man skriver vad det är i paketet...
Kan man skicka plastdunkar Ouzo och Metaxa från Grekland till Sverige tycker jag man bör kunna skicka Ättika från Sverige till England! De är väl lika frätande alla tre...? Peter |
|
||||
|
||||
Precis exakt!! Inga problem med att hälla över ättika till hållbara plastflaskor
samt att med post skicka dem till England!!! Någon som helst innehållsdeklaration behöves ej för postförsändelser inom EU!! Arne Som skickat både det ena och andra inom EU |
|
|||
|
|||
Visst! Tack ska ni ha! Kom på detta själv faktiskt! Ärlighet varar lä......
|
|
|||
|
|||
HA! Säger du nu ja!
Både Arne och jag verkar ett gemensamt drag av... Ska vi kalla det civil olydnad eller kanske amatöranarkist? Eller bara det där att man vill busa och bråka med alla regler... Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Ja, det var bättre förr,, Ju förr dess bättre!!!!
Häpp!! Arne |
|
||||
|
||||
Ättika och plast.. det vete fasen. Ättika är ju frätande! Då får allt mottagaren se till att slå över den på glasflaska så fort han/hon får sin sändning.
|
|
|||
|
|||
Civil olydnad är underbart och ett måste om man ska överleva i denna värld!
Ska ialla fall skicka ättikan i plastflaska nogsamt inbäddad och förklädd till saft... Tack för era tips!!!! |
|
|