![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Om ett par veckor ska jag föreviga Kreta på min ena arm, ska nämligen tatuera in konturen av själva ön plus att det ska stå skrivet Kreta med grekiska bokstäver. Tänkte även skugga av med lite blått runt om så att får lite havskänla. Folk i min närhet höjer på ögonbrynen och förstår inte varför jag vill göra detta, men vad sjutton, jag älskar ju ön och den är ju en del av det som är jag. Vad jag nu undrar över är om det finns någon annan som har en grektatuering? Skulle vara kul och höra hur de ser ut i så fall. Ha det bra allihop! |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, har ingen tatuering men många har ju delfiner. Jag har nog inte heller sett någon grek med en tatuering av någon plats i Grekland...tyvärr...känner ingen...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nja.. inte riktigt. Men en pegasus har jag på höger axel. Och pegasus är ju en bevingad häst ur den grekiska mytologin så... grekanknytning är det ialla fall. Har faktiskt fått kommentarer om tatueringen i grekland - kanske just därför!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har en tatovering på høyre "skinke" som sier Es aei, skrevet med gammelgreske bokstaver. Det er et gammelgresk uttrykk som betyr "For evig".
Og så har jeg en nymåne med to flygende fugler foran, tatovert på venstre skulder. Men det er jo ikke spesielt gresk (selv om jeg har fått den tatovert her i Nafplio, og en gresk venn har tegnet den). |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, då är det i alla fall två stycken som har greklandsinspirerade tatueringar. Hoppas på fler...!
/Marco |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har en sol på armen och den är helt o hållet tillägnad Kreta. Det är ju solens ö. Jag ska bygga på den till våren o då blir det solnedgång o en våg. //Karin |
![]() |
|
|