Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-27, 12:53
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Vinterjacka och solresa

Aina, Tycker inte alls det är nördigt, snarare tvärtom!

1. Du får valuta! Du har något att längta och se fram emot!

2. Du har första tjing på allting. Finns inget värre än när man ska boka en resa och det ena efter det andra är fullbokat!

3. Ofta är det "boka tidigt rabatt" på resor och jag brukar alternera mellan sista stund och boka tidigtresor. Vill man ha en attraktiv eller specifik resa är det bäst att vara ute i god tid!

Så är det bara!
Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 14:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
"klipp"
Om dottern och den lille följer med känns Patmos och Fourni som bra öar. På Patmos Garden finns det bra egna matlagningsmöjligheter och de har en fin trädgård med pool. Den ålder E har då passar säkert utmärkt för att glida runt med honom i poolen. Jag har själv övernattat några gånger på Rest and Fly och tycker att det även kan fungera bra med småbarn. Har ni tagit med barnbilstol till dottern eller har ni lyckats få taxi med stol i?

Eva
Patmos Garden är helt klart ett barnvänligt ställe, vi var där i somras. Jag kan faktiskt rekommendera att bo i någon av rummen som har nedsänkt uteplats. E kommer inte åt att smita iväg och det svalkar bra där nere.
Då det gäller Fourni så är jag lite mera skeptisk till att åka dit meden baby, det finns inga pooler och den bästa badplatsen har en lång trappa att gå på, inte smidigt med barnvagn där.
Ja, visst går det att ta en natt på Rest and Fly även med barn men det är ju alltid lite bökigt med övernattning längs vägen, speciellt som det ofta har en förmåga att bli på både utresa och hemresa.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 09:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Så har jag tänkt också. Jag bodde några dagar själv på Patmos Garden för två år sedan och trivdes bra där. Jag bodde direkt i markplan med gemensamma uteplatser. Väldigt trevligt värdpar Eva och Jannis och den finaste hotell trädgård jag sett i Grekland. Är nog lite tveksam över Fourni men att par dagar i hamnbyn och en båttur kanske skulle fungera. Jga gick själv över berget till stranden på andra sidan flera gånger och det gör man ju inte med sittvagn. Skulle vara mer för att besöka en trevlig vardags grekisk ö och äta lite gott etc. Nu blir det kanske bara jag som reser för mycket ska ju stämma med ledigheter etc och barn och barnbarn ska med. Nästa höst är det också dags för E att börja på dagis. Fourni är en ö som finns väldigt högt på min återvändarö lista men det är det ju flera andra öar som gör också.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 10:02
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Härligt att ha samosresan att se fram emot hela vintern. Bodde på Blue Sea i september i år. Tredje året på rad i Kokkari. Blu Sea är bra hotell/lgh. Poolen inte jättestor men fräscht och fint och ett bra alternativ när det blåser.
På övervåningen på Blu Sea finns det några lgh. Vi hade tur och fick en av dem utåt gatan med viss havsutsikt och stor balkong.

Reataurang Hello-hello på strandpromenaden 50 m till vänster när du kommer ut från Blue Sea är helt suverän. Toppstämning och ständigt återkommande gäster. Thassos som driver stället med sin fru är en stor personlighet. Fria solstolar om man äter/dricker på restaurangen under dagarna.

Vi kommer tillbaka nästa september igen!

Manna
Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 12:42
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hej Manna! Tack för svar. Dags att börja anteckna, märker jag. Inför resan i somras hade jag en liten anteckningsbok där jag skrev upp tips och ställen från Kalimera. Ska ta fram den, skriva upp de ställen vi missade plus nya tips.

Aina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:17.