|
||||
|
||||
Malmö
Jag ska gå en kurs i Malmö några dagar i februari och funderar på att stanna där över helgen. Har någon intjänad bonusnatt på hotell att spendera. Ni som bor där nere får gärna komma med tips på trevliga aktiviteter, matställen eller andra sevärdheter. Kursen är onsdag-fredag och stannar jag över helgen räknar jag med att besöka Köpenhamn på lördagen.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Malmö
Tja, du kan väl gå och se Zorba på Malmö opera.
Den såg jag förra veckan. Den får ett medelbetyg av mig, men Zorba själv var bra precis som Marianne Mörck, men det är hon väl alltid!? |
|
|||
|
|||
Att bara strosa runt i Malmö är jättehärligt!
Lilla Torg eller Möllevångstorget...många trevliga restauranger finns också....även Lund är bara 18 min bort med tåget... Lissi |
|
||||
|
||||
Ska du till Lund får du inte missa god grekisk mat på Meditteranean
www.mediterranean.se |
|
||||
|
||||
Tack jag har bara besökt Malmö två gånger en gång som hastigast en sommar i början av 80-talet när jag arbetade på Österlen och för några år sedan i samband med en tjänstresea och en trevlig Kalimerafest. Till Lund åker jag säkert, var där många gånger under Österlen sommaren och även vid sista Malmöbesöket. Gillar små antikaffärer, lite udda butiker, inredningsbutiker, tygaffärer, hemslöjd, små mysiga barer, lite annorlunda små caféer med hemgjorda bakverk etc. Kanske någon föreställning om jag hinner med. Gillar Skåne dansteater väldigt mycket samt Ale Möller. I februari är det kanske kallt och blåsigt i Skåne men med rätt kläder lär det bli en del promenader runt staden. Grekisk eller italiensk mat hinner jag säkert med också. Arrangören av kursen jag ska gå håller till på Bergsgatan vilket enligt Eniro verkar ligga ganska centralt i Malmö.
Eva |
|
||||
|
||||
Möllevången / Möllevångstorget ligger vid Bergsgatans mitt!
Det upplevs som väldigt exotiskt om man är ny i stan! Där finns ett pottpurri som borde passa dig! Sedan är det bara att följa bergsgatan upp som övergår till Amiralsgatan rakt upp i city. |
|
||||
|
||||
Förresten om du håller till vid Bergsgatan har du väldigt nära till Plaka som är ett grekiskt hak. Väldigt grekiskt, väldigt enkelt och väldigt gott!!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|