|
||||
|
||||
Årets sista ros?
VILKEN SAGOLIK HÖSTDAG vi har haft här på våra breddgrader idag. Säkert i Skåne också?
Åkte till sommarhuset och ville stanna kvar, hålla kvar "sommaren" lite till. Fångade denna bilden som jag ska titta på när vintern kommer riktigt och jag längtar till nästa sommar: |
|
||||
|
||||
Sv: Årets sista ros?
Shysst bild!
Lefteris |
|
||||
|
||||
Det var då en fantastisk bild!
|
|
||||
|
||||
Tackar!
Specielt roligt tyckte jag det var att få en riktig SOMMARbild den 4e november! |
|
||||
|
||||
hm, här uppe har det snöat i helgen...
Häftig bild! |
|
||||
|
||||
Det er bare helt u t r o l i g
at dette d e i l i g e bildet - er tatt i n o v e m b e r !!! Kari |
|
||||
|
||||
Vilken fantastisk bild! Kan nästan känna doften av rosen. En bild som kommer att värma i vinter.
|
|
||||
|
||||
Doften av den här rosen är helt otrolig! Det är den mest väldoftande ros jag har.
Tyvärr vet jag inte vad den heter. Är det någon som vet? Så här såg den ut i somras: Senast redigerad av Marianne den 2007-11-06 klockan 19:44. |
|
||||
|
||||
Vilken härlig trädgård du har MarianneDen lilla humlan eller getingen vågade sig ut i november också
Riitta |
|
||||
|
||||
Men inga getingar eller humlor idag, Riitta. Sol, regn, sol, hagel, sol, regn... riktig novemberdag idag.
|
|
||||
|
||||
Vilken fantastiskt vacker bild, Marianne! Den måste du dra du på ett stort papper och sätta upp på en hedersplats i ditt hem!
Rosorna på den andra bilden är verkligen mycket vackra de också! De trivs hos dig, helt klart! Eftersom ingen verkar veta vad sorten heter tänkte jag tipsa om att du kan skriva till Svenska Rosensällskapet www.svenskarosensallskapet.org eller Det Danske Rosenselskab www.rosenselskabet.dk och fråga. Jag har erfarenheten att det brukar finnas verkliga entusiaster i sådana organisationer som blir överlyckliga över att få svara på frågor! Och kan de inte svaret utan "måste" leta i sina arkiv så blir de ännu gladare |
|
||||
|
||||
Citat:
Härligt! Tack Elisabet, det vill jag göra. Får väl skicka med ett urval bilder eftersom utseendet varierar en del. Några påminner om marcipanrosor. Och DOFTEN, den är helt underbar. |
|
||||
|
||||
Tviler ikke, S Y N E T er i alle fall det Kari
|
|
||||
|
||||
De som inte är helt utslagna är ju sanslöst vackra! Jag blir nästan tårögd
Du kan väl berätta sedan om du får något svar, det skulle vara roligt att veta. |
|
|