Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-10, 13:30
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Trevligt och hjälpa till..

I dag har en Kalimeramedlem åkt till Aten med sin man för en snabbvisit över helgen för att lyssna på Antonis Remos

Eftersom jag har fått så mycket hjälp från Marianne inför första Atenresan och även i fortsättningen så tyckte jag att det var extra trevligt och kunna hjälpa en annan som ville dit och lyssna på musik

Nu hoppas jag verlikgen att årets föreställning med Marinella är lika bra som förra året och att dom får en fin upplevelse av Atenbesöket

Hon skulle hälsa till Remos också

Riitta
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 14:05
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Trevligt och hjälpa till..

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Eftersom jag har fått så mycket hjälp från Marianne inför första Atenresan och även i fortsättningen så tyckte jag att det var extra trevligt och kunna hjälpa en annan som ville dit och lyssna på musik

Nu hoppas jag verlikgen att årets föreställning med Marinella är lika bra som förra året Hon skulle hälsa till Remos också Riitta
Vi er flere som har fått stor hjelp av Marianne
- men er virkelig Remos og Marinella et par i år og - det må være alvor

Jeg har sjekket melodia.gr jevnlig i det siste
men Athinorama har jeg ikke sjekket enda, kanskje det er flere godbiter som ligger der
Alexiou sammen med Dalaras eller Kotsiras ville vært perfekt for meg
Kari
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 14:15
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Har kollat på Athinorama och det börjar komma i gång fler och fler nuMen inte Kotsiras,Alexiou,Dalaras eller Parios har synts till

Lika bra det,när jag ändå inte skall dit

Riitta
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 14:18
pawik pawik är inte uppkopplad

Citat:
Vi er flere som har fått stor hjelp av Marianne
Instämmer i detta. Glömmer ej Dalaras i Köpenhamn för några år sedan då M fixade och donade.

Det var en magisk afton.

/pawik
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 14:58
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Nu hoppas jag verlikgen att årets föreställning med Marinella är lika bra som förra året och att dom får en fin upplevelse av Atenbesöket.
Hon skulle hälsa till Remos också.
Kul Riitta att du inspirerat ett par till en härlig helg i Aten. Skulle gärna hängt på och tillbringat helgen i Aten!
OM de är lika duktiga på kontakten till Remos som du och Karin är, så hoppas vi få bilder och rapport när de kommer hem!

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
- men er virkelig Remos og Marinella et par i år og - det må være alvor.
Jeg har sjekket melodia.gr jevnlig i det siste
Alexiou sammen med Dalaras eller Kotsiras ville vært perfekt for meg
Jodå Kari, Remos och Marinella håller fortfarande ihop (på scenen alltså).
Man skulle kanske boka ett bord?
Har du kollat melodia så har du väl också sett att Dalaras ger 15 konserter från den 16/11? Han hinner nog bli färdig innan vi kommer ner.
Det blir nog ingen konsert med Alexiou och Dalaras då. Men jag säger också: Var blir Kotsiras av?

Ett par andra intressanta saker, är att Laurentsis Mahairitsas och Vassilis Papakonstantinou uppträder på Zygos. Väldigt nära hotellet - en stor fördel. Men kanske för mycket rock för de flesta?

Sedan har vi favoritkompositören Hristos Nikolopoulou som spelar på Lisikratous 19 (Perivoli tou Ouranou) - även detta i gångavstånd från boendet. Inte illa! Värt att överväga en middag där kanske?

Citat:
Har kollat på Athinorama och det börjar komma i gång fler och fler nu. Men inte Kotsiras, Alexiou, Dalaras eller Parios har synts till.
Lika bra det,när jag ändå inte skall dit.
Äsch Riitta, du kan väl hinna ändra dig

Det börjar ju komma intressanta namn nu, men många saknas fortfarande!!!

Citat:
Ursprungligen postat av pawik Visa inlägg
Glömmer ej Dalaras i Köpenhamn för några år sedan då M fixade och donade.
Det var en magisk afton.
Ja du Pawik, och så satt man själv nere i Aten och firade silverbröllop. Inte illa det heller, men när Dalaras kommer upp till hemstaden på ens egen självaste silverbröllopsafton - hur i himlens namn kunde vi ha planerat så dåligt 25 år tidigare, att vi valt just DEN dagen?
Jag minns faktiskt, att jag egentligen ville att vi hade gift oss på min egen födelsedag en månad tidigare - tänk att jag inte fick igenom det!!!

Det är nu 5 år sedan han var här, Dalaras. Är det inte på tiden att han snart kommer igen?
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 15:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Ja, så fint Du bokade år oss Marianne då vi såg Giannis Parios mfl dan före nyårsaftonen 2005..OJ vilken kväll!!!

Om nu ni ser något bra när ni är i Aten så får ni gärna tipsa oss till vår februariresa.
Förra året sjöng ju Haris Alexiou i februari på Megaro Mousiki..fast hennes första konsert var ju typiskt nog på vår hemresedag...
Det är inte lätt att få till det!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 15:28
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det är inte lätt att få till det!
Nej, och nu är Dalaras färdig med sina konserter innan vi hinner ner.
Men vad gör väl det, så blir det fler pengar över till fina DVD-konserter att ta med sig hem kanske.
Förra året valde vi faktiskt att INTE gå på en enda konsert - även om vi egentligen hade möjlighet att se både Kotsiras och Remos/Marinella. Men vi föredrog "ute-på-stan-vardags-/kvällslivet" - och var nöjda med det. Och det vet jag ju att ni också uppskattar, så det blir nog bra hur det än blir.

Har du lust att kolla läget lite, så gå in på melodia.gr under Agenda eller athinorama.gr under Stora Program och allt det andra... Megala Programmata osv. osv. (förlåt stavningen, jag gitter inte gå in och kolla vad det egentligen heter). Säg till om du inte hittar konserterna.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:45.