|
|||
|
|||
Journey's End
Hej alla Karpathos fans.
Försöker hjälpa en datorlös vän med en trevlig familjesemester i Grekland. Har naturligtvis föreslagit Kreta , men dom varit där tidigare och vill uppleva något nytt (konstiga människor. På Kreta upplever man väl verkligen något nytt varje dag). Karpathos varit på förslag. Undrar nu om någon bott på Journey's End och kan ge några kommentarer. Dom är 2 vuxna och 3 barn (9, 13 och 15). |
|
||||
|
||||
Sv: Journey's End
Har för mig att det hotellet ligger en bra bit utanför staden,men kan väl vara bra i allafall
Riitta |
|
||||
|
||||
Har inte bott där (namnet avskräcker, det låter ju som sista anhalten).
Men det jag vet är att det ligger off. VÄLDIGT off. Ett av de två hotell som ligger längst bort bland Apollos hotell i Pigadiaområdet. De får alltså bereda sig på att där inte finns något annat i de allra närmaste omgivningarna - och att de, om de inte har bil hela tiden, får trava fram och tillbaka till Pigadia rätt mycket. |
|
||||
|
||||
Det går säkert hitta bra boende närmare staden
Riitta |
|
|||
|
|||
Jo, såg att det låg lite off, men man får ju sätta allt i relation till priset (deras budget är lite begränsad). Dessutom är dom 5 personer vilket gör det hela lite mer komplicerat.
Jag menar,,,,,är det gångavstånd, eller ligger helt "in the middle of nowhere"????? Verkar i alla fall vara bra standard till ett mycket bra pris. |
|
||||
|
||||
Skulle uppskatta att det tar en halvtimme till stan,men man behöver ju inte så långt varje gång man skall äta för det finns ju tavernor på vägen som går längst stranden. Man kan ju ta taxi hem ibland på sena kvällen om man inte vill gå hela vägen
Riitta |
|
||||
|
||||
En grov gissning: det tar bortåt 20 min att gå till Pigadia med en 9-åring i sällskapet. Hittar en uppgift på en holländsk sajt, den säger att det är 2 km till centrum, det kan nog stämma. Och några hundra meter ner till stranden.
Det finns en del matställen längs vägen så man behöver dock inte gå ända in till stan varje kväll. |
|
||||
|
||||
Måtte redigere mitt svar da kartet på den norske siden ikke var riktig.
Kartet på den svenske apollosiden er mer riktig (iallefall er nr.16, "sound of the sea plassert riktig) Det er ingen lang bakke opp til hotellet fra byen som jeg først skrev..., men det ligger veldig avsides og det går ingen buss der... Det er mange andre greie hoteller som ligger bedere til som jeg heller hadde valgt, men er de instilt på å gå mye.... så er det jo dems valg. (bare pass på at de er klar over det..., mulig det også er langt å gå for å få tak i mat til frokost...) Ia Senast redigerad av Ia den 2007-11-14 klockan 22:14. |
|
|||
|
|||
Hallå och tack för era svar.
Ja, att hotellet ligger en bit utanför stan har jag förstått, men reser man med en begränsad budget får man kompromissa någonstans. Ser ut som ett trevligt hotell i alla fall och med pool, vilket i det här fallet är ett krav. Sedan är dessutom detta det ENDA hotellet i hela Apollos Karpathosprogram som man kan bo 5 personer i samma lägenhet (med undantag från Aegean Village som är betydligt dyrare och dessutom slutsålt). Jättesvårt när man reser 5 st. och vill bo tillsammans. Försökte även kolla Naxos, men där var det ännu sämre. Fanns ingenting att välja på. Förstår nu de lite större familjer (dvs. fler än 4 pers) som tidigare skrivit här och tyckt det varit trist med att de har så begränsade valmöjligheter. Är verkligen urdåligt. |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
|||
|
|||
Har gjort det med all tydlighet. Har också frågat, både vad det gäller Naxos och Karpathos, att om man nu har en stor tvårumslägeenhet med 4 bäddar borde det var en enkel sak att bara slänga in en extrasäng för ett barn, men se det går inte. Man hänvisar till de grekiska turistmyndigheterna som bestämmer hur många personer som får bo i varje lägenhet, och dom kan absolut inte göra något åt det.
Faan tro på det................................................ Har väl aldrig varit med om att det inte går att slänga in en extrasäng i ett grekiskt hotellrum. Men kanske nya tider nu. Någon begåvad EU-regel. |
|
||||
|
||||
Citat:
Träffade en bekant för ett tag sen, hon hade varit en restvecka på Karpathos och bott nånstans ganska långt ut. När jag frynte lite över avståndet förstod hon inte ens frågan - hon och familjen ville bara ha en lat vecka med pool och strand och umgås med varann, de hade haft det superhärligt. Och ätit hade de gjort längs vägen in mot stan, "vi hittade ett ställe där det bara satt greker och där åt vi varje kväll" - så de var helnöjda. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ett alternativ kan ju vara som vi gjorde,ungarna var 11 och 13 första gången...vi valde 2 enrummare.Dom va jättestolta...egen lägenhet,detta va sista minuten till Kos för många år sen,men vi gjorde samma sak flera ggr sen..
|
|
|