|
||||
|
||||
För mycket regn i Grekland
Ingen måtta på eländet, nu regnar det för mycket.
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__,00.html // Helén |
|
||||
|
||||
Sv: För mycket regn i Grekland
Ja tyvärrRegnet behövdes,men nu har det regnat för mycket.
Många av de brandhärjade områden är nu drabbade av översvämningar. Enligt Ert tidigare idag är vägen mellan Tripoli och Kalamata avstängd . Anneli |
|
|||
|
|||
Aldrig är det väl någon måtta, under tiden maj-oktober regnade det på tok för lite i hela Grekland. Det märktes väldigt tydligt på Korfu där jag befann mig, mamma i köket ojade sig mest hela sommaren och sa att såhär lite hade det minsann inte regnat på flera flera år. Från mitten av maj hade vi inte en droppe regn fram till mitten på augusti då det duggade i 5 minuter. Och efter det så hade vi inte riktigt regn fram till mitten/slutet av september. Och nu, ja då är det översvämning istället. Jag tycker synd om dem!
|
|
|||
|
|||
Det er noen hjerteskjaerende reportasjer paa tv. Folk som bor i meget enkle hjem har faatt odelagt mange av de faa moblene de har. Det hjemmelagde kjokkenbordet med voksduk staar vaklende med bena i vann. Sofaputene flyter. Alle klaerne er vaate. "Ingen" har forsikring.
Jeg graater med dem. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är så fruktansvärt,nu kommer känslorna tillbaka från sommarens bränder, alla som drabbades då,ytterligare en katastrof .... |
|
|||
|
|||
Det har regnat på tok för lite under ett drygt år här i Grekland! Det är ju också därför som det blir problem nu när det kom så mycket på engång. Marken kan ju inte suga åt sig för det är mycket torrt långt ner i backen (och sten hårt).
|
|
|