![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() http://www.indymedia.ie/article/83072 / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Hellen!! Nä, jag har inte för avsikt att starta något korståg heller!!
Nu har jag fått reda på att jag först startat uppror och sedan ett korståg...ha, ha, ha jag får väl se det från den humoristiska sidan;-)) Jag har helt enkelt blivit en amazon så här på medelsålderna höst!! Och det är väl inte att förringa, ha, ha, ha! Frågan är bara vad maken tycker :-)). Nu lämnar jag detta ämne (kanske blir anklagad för att starta 3:e världskriget annars och det vill jag ogärna vara med om!!) |
|
||||
|
||||
![]()
Tom!!!
jag känner till detta video. Det var det som visades iförgår på TV4 och den store journalisten Holmström sa att det var Afganska flyktingar som torteras av polisen. Det var just det som gör mig upprörd. De visar något helt annat och vill framställa att det är något som de vill skapa. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att det är lite märkligt att ingen här tagit upp att Sverige på ett sätt bidrar till dessa övergrepp genom att utvisa asylsökande till Grekland. Dessa hamnar då i olika "Camper" i Grekland som är under all kritik och där det förekommer misshandel och andra övergrepp.
Nu följer i o f s Sverige de nationella och internationella regler som finns för asyl och avvisningar, men det är förvånande att inte någon nämnt detta med ett ord. Det är tydligen lätt att kritisera Grekland, men att Sverige skickar tillbaka mängder med asylsökande till vidriga förhållanden där, ska vi uppenbarligen tala tyst om...? Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Mer.
Det som hände på canadas flygplats då en polsk man skulle hälsa på sin mamma och inte fick komma in i landet. För ca en månad sen. Blev mördad(inte meningen men....)av el-chock av polisen. Det såg riktigt hemskt ut. De två killar som dog i Frankrike igår, som ingen vet riktigt hur det har gått till. Kan vara polisernas fel....Bråk mellan polis och flyktingar-invandrare. Inte tänker jag bojkotta Canada el Frankrike för det. Det finns så mkt sk-t. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller absolut med Agapi i denna fråga!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ursprungligen postat av Peter
"Nu följer i o f s Sverige de nationella och internationella regler som finns för asyl och avvisningar, men det är förvånande att inte någon nämnt detta med ett ord." Om du verkligen menar och tror att Sverige följer de internationella regler för asylsökande och avvisningar, så kommer du att bli mycket besviken ifall du tar en snabb titt på bland annat Amnestys hemsida. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och naturligtvis avser Sverige att följa de bestämmelser som finns. Däremot förekommer det tyvärr att enskilda tjänstemän eller myndigheter begår fel, övertramp, feltolkar bestämmelser osv. Med förödande konsekvenser för de berörda. Det är fortfarande människor som tar besluten och människor gör fel! Det vore naivt att tro att Sveriges myndigheter konsekvent skulle bryta mot de bestämmelser som finns eftersom vi då skulle skulle få EU på oss. Problemet är att ingen myndighet eller departement kan/får ta ett beslut om att ändra vår asyl- och avvisningspolitik. Det måste beslutas av riksdag och regering. Och tills det är gjort lär vi fortsätta avvisa asylsökande till Grekland. Hur vi sedan ska lyckas krångla oss ur ansvaret att följa EU:s regler i denna fråga är en annan sak. Peter |
![]() |
|
|