|
|||
|
|||
Köpa Bouzouki i Sverige
Hej,
Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon som säljer bouzoukis i Sverige. Det har gått ganska många år nu då jag tänkt lära mig men det har tyvärr aldrig blivit av... Så, hjälp mig gärna att hitta någon som kan sälja en bousouki till mig (jag skulle också vara intresserad av att hitta ex. noter till de kända låtarna). |
|
||||
|
||||
Sv: Köpa Bouzouki i Sverige
Här finner du en länk till ett svenskt företag som bl annat säljer det instrument du efterfrågar. Jag vill dock hellre rekommendera dig att på
plats i Grekland inhandla din Bozouki. Jag gjorde sålunda och kunde konstatera att det prismässigt var en stor fördel. Länk http://www.gottfridjohansson.se/1.html Arne |
|
|||
|
|||
Tack för tipset!
Jag kanske skulle åka ned till Grekland och köpa en där om priserna är bättre... (dessutom har jag inte varit där på ett och ett halvt år).. |
|
||||
|
||||
Ja, det tycker jag definitivt. Räkna med ett enormt varierat utbud och därtill cirka 40 procent lägre pris än här hemma.
Själv inhandlade jag mitt instrument på Kreta, närmare bestämt i Rethymnon. Är mer än nöjd med mitt fina instrument. Arne |
|
||||
|
||||
Visst kan man hitta billiga bouzoukis i Grekland, men vänta dig inte att hitta ett riktigt proffsinstrument billigt där! Jag har själv spelat bouzouki i 11 år, jag har just kommit hem från Aten där jag nu köpte mig en ny bouzouki! Kolla in stället där jag köpte min nya här! www.matsikas.gr
Jag kollade in bouzoukis i prisklassen mellan 1500 Euro till 4000 Euro. Jag har turen att känna några bouzoukiproffs i Aten, en av dem har varit min lärare. Jag har fortfarande den första bouzoukin kvar som jag köpte av honom. Med hjälp av en av Atens bästa bouzoukispelare, Yannis Rotas, kunde jag nu få loss en superbouzouki till ett hyfsat pris! Jag fick en fin rabatt (5000 kr) tack vara ett jag känner Yannis! Min gamla bouzouki kommer jag att sälja här i Sverige! MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Jag har ganska mycket noter även en del tabs om nu någon skulle vara intresserade av det.Men det bästa sättet att spela bouzouki är att lära sig låtarna via örat.
OM du får för dig att köpa en zouki på Rodos rekommenderar jag Pavlakis.gr apastolou Rodo-Lindos. Stort urval samt bra priser. Alex |
|
|