|
|||
|
|||
Samos eller Skiathos
Hej!
Har varit på Kreta och Korfu mm. men är intresserad av att besöka en för mig ny ö. Med anledning av datum för vår resa (maj/juni) och flygmöjligheter på vissa helger står det nu mellan Samos eller Skiathos. Är mycket intresserad av input från er som varit på dessa båda öar och kan ge en rekommendation. Ska tillägga att jag åker med frugan och vår 2-åriga dotter (+ ytterligare en familj) och prioriterar trevligt strandnära hotell (gärna med pool) snarare än superparty... |
|
||||
|
||||
Sv: Samos eller Skiathos
Välkommen till forumet!
Om ni prioriterar fina barnvänliga stränder är Skiathos som klippt och skuren för er. Skiathos är en oerhört barnvänlig ö, så om ni vill ha en ö som passar en tvååring är valet enkelt - Skiathos. Senast redigerad av Kalimera den 2007-12-14 klockan 16:45. Anledning: Stavfel |
|
|||
|
|||
Sv: Samos eller Skiathos
Om värme är en faktor som är av vikt så är det varmare på Samos än på Skiathos den tiden på året. Annars håller jag med om att stränderna är bättre på Skiathos. Partyfaktorn är nog något högre på Skiathos än på Samos. Lite beroende på var man bor. Men samtidigt är det lite äldre gäster på Skiathos. Hur man än vänder sig så är den där bak...
Oavsett vilken av dessa två öar du väljer så är det ett bra val! Det är bara detaljer som skiljer och sedan handlar det lite om tur och otur... Peter |
|
|