![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Slik skal Hellas markedsføre seg i utlandet neste år.
Hva synes du? Gir disse annonsene et riktig og fristende bilde av Hellas, slik du kjenner landet? (Pressebilder fra eot.gr - de kan ses bedre (større) der, men vet ikke om det er lov å legge ut lenke) ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ger ingen Greklandskänsla hos mig. Tänker på Australien.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Småtrist.
|
|
||||
|
||||
![]()
Påminner om trailers för Cypern och Turkiet.
Ingen GREKLANDSKÄNSLA!!!!!!!!!!! //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
De lär sig aldrig. För vilken gång i ordningen väljer de fel bilder. Vad är budskapet? Var är Grekland? Man skulle nästan kunna ta vilken annan bild som helst och den skulle vara bättre. Jag valde slumpmässigt ut en bild och la till deras "slogan", den tycker jag blev klart bättre, och ändå har jag inte valt med omsorg.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och det går ju inte ![]() Jag tycker bilderna är helt okej, vi är ändå inte målgruppen för vi är ju redan frälsta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kopiera in avataren i en havsbild så får du anställning som grekiska statens reklampelare
![]() Fast jag menade att vi inte är målgruppen för deras reklam. Vi kommer att älska Grekland även om de så marknadsför landet med ett getskelett. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi trenger jo ikke være i målgruppen for å synes noe om dem...
Selv synes jeg at de er så blasse og kalde. For meg er Hellas et varmt land, og her snakker jeg ikke (bare) om været. Disse bildene får meg til å tenke på Norskehavet, ja selv Delos-statuene ser ut som de fryser. Andre meninger? |
|
||||
|
||||
![]()
Att de två översta bilderna skulle kunna representera nästan vilket land som helst som har en kust. Kan lika väl vara Gotland. Som inte är ett land, men ändå.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har under senaste året sett både pappers-och TV-reklam för Turkiet och Cypern som var mycket bättre än denna. Fantastiska bilder där man nästan kunde ta och känna på Medelhavet... (Och resetarmen skreeek...
![]() Det är kanske synd att Grekland missar här. Samtidigt har de redan ca 20 MILJONER besökare varje säsong... Måste det bli ännu fler? Turismen står för en mycket stor del av Greklands BNP och det är klart att Grekland vill dra in så mycket pengar som möjligt på turisterna, men jag tycker det räcker med folk nu... Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Det här gav mig en liten idé till en tävling på kalimera, vem kan göra bästa reklamen för grekland, om man klipper ut texten på bilden och lägger på egen bild precis så som Janne har gjort och sen röstar vi fram den bästa och skickar till turistrådet i grekland
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
God idé, bob-kåre! Turistrådet trenger jo helt klart hjelp
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Admirala bilderna är kalla och jag associerade till TV reklamen för en hosttablett som visats på TV många gånger. Den hade med isbjörnar och kallt hav.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Urtrista bilder, och kalla som Eva L skriver.
Jag tänker på den där ölreklamen för pripps blå, associerar alltså till Sverige när jag ser bilderna, och det var väl inte direkt meningen. Monica, som snart ska gå på namnsdagskalas hos Elefteria. |
![]() |
|
|