Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-19, 13:14
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Golden Sand i Chryssi Akti

Hej!
Vi är en familj med två små barn (1,5 resp 3,5 i sommar) som har bokat boende på Golden Sand i Chryssi Akti i augusti 2008. (Man ska boka i tid ....) Är det någon här i forumet som bott på hotellet eller i närheten och som kan berätta om man måste gå till Agii Apostoli för att hitta restauranger, dvs är det är så ont om restauranger i Chryssi Akti som man får uppfattningen om när man läser tidigare inlägg? (Hur många är förresten *få*?)
Hälsningar,
Outi
Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 18:04
AnnaHelena AnnaHelena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Golden Sand i Chryssi Akti

Har bott i och i närheten av Chryssi Akti vid ett par tillfällen.
Har för mig att det endast finns ett fåtal restauranter. Vi åt vid ett flertal tillfällen på Anais hotell. De hade god mat.
Bussar till Chania går ofta. Stranden i Chryssi Akti är helt underbar!
Ni blir säkert nöjda.
Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 09:29
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi bodde där i somras, och ja, det är ont om restauranger. Men det går snabbt att gå till A.A. Det fanns restauranger på hotellen, såklart, men vi ville äta på vanlig taverna.

Många kvällar tog vi taxi in till Chania, det är bara ca 3-4 km dit, och där finns det mycket att välja på.

Ett par kvällar lagade vi middag i lägenheten, affärerna i Cryssi Akti hade ganska bra utbud för att vara Supermarket.

Annars var kvällsritualen att gå till glassaffären vid stora vägen, det kommer minstingen ihåg fortfarande... och längtar...
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 08:08
Outis avatar

Då kanske vi ska se oss om efter ett hotell i A.A. istället. Vi kommer säkert att laga lite mat på hotellet också, men halva nöjet med en resa till Grekland för oss är ju att sitta på en taverna. Om det bara varit min man och jag så är situationen en annan, men med två små barn har jag ingen lust med att sätta mig i en taxi till Chania, vilket skulle betyda att barnen satt i bilen utan bilbarnstolar. Nej, bekvämt och nära ska det vara till allt så som familjesituationen ser ut just nu.
Någon som kan tipsa om trevligt hotell i A.A (med pool)?

Outi
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 09:16
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Hej!

Vi var ute och billuffade i höstas och var bla i Agi Apostoli i 5 nätter och hann kolla lite innan vi bestämde oss.

Jag tror hotellet i länken jag lägger in till dig kan vara något som skulle kunna passa er?

Vill varmt rekommendera Agi Apostoli som skiljde sig väldigt från tex Platanias med alla turister och tillhörande inkastare och handel.

Agi Apostoli är ett mysigt och rätt lugnt ställe "pärla" som erbjuder en hel del och jag gissar där är tillräckligt att se och hitta på för er.

Lycka till!

Mvh!

Senast redigerad av 91kg den 2007-12-22 klockan 09:44.
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 09:27
Outis avatar

Länken får du nog inte lägga ut, men tack för tipset! Satt faktiskt precis och tittade på detta hotell! Ja, A.A verkar himla trevligt, vi har varit i G-polis de senaste gångerna och vill nu se något annat.

Outi
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 09:48
91kgs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Outi Visa inlägg
Länken får du nog inte lägga ut, men tack för tipset! Satt faktiskt precis och tittade på detta hotell! Ja, A.A verkar himla trevligt, vi har varit i G-polis de senaste gångerna och vill nu se något annat.

Outi
Ok - borta!

Har aldrig fattat det där då man ser länkar lite då och då

AA kommer ni säkerligen bli nöjda med om ni nu väljer det?

Mvh!
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 12:29
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av 91kg Visa inlägg
Har aldrig fattat det där då man ser länkar lite då och då.
AA kommer ni säkerligen bli nöjda med om ni nu väljer det?
Tror säkert det har med inkomster på reklam från konkurrenter att göra. Del av Jannes levebröd helt enkelt. Tror också att det är misstag när länkar får lov att ligga kvar, vi skribenter glömmer och moderatorerna hinner inte med.
Men vi får ju lov att skriva namnet på hotellet och sedan är det ofta lätt att goggla - skulle vara roligt om du skrev namnet på hotellet i Ag. Apostoli, så vi som sov lite längre idag och inte hann se länken också kan se hotellet.
Vi har också kännt oss lockade av AA när vi läste om stället, så kanske en dag...
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 12:51
91kgs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Men vi får ju lov att skriva namnet på hotellet och sedan är det ofta lätt att goggla - skulle vara roligt om du skrev namnet på hotellet i Ag. Apostoli, så vi som sov lite längre idag och inte hann se länken också kan se hotellet.
Vi har också kännt oss lockade av AA när vi läste om stället, så kanske en dag...
Golden Bay har jag för mig det heter - kanonläge.

Tilläggas kan att det är en hel del Skandinavier i AA och då inte minst danskar

Mvh!

Senast redigerad av 91kg den 2007-12-22 klockan 12:54.
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 14:09
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Jag tror inte att jag kommenterar om det är en fördel... eller...
Men tack för namnet, ska kolla läget.
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 20:13
Gita Gita är inte uppkopplad

A. A. och Chryssi Akti är grannar, och båda är lika fina/mysiga. Så det blir nog bra vilket ni än väljer!
Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:38
heino heino är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Golden Bay har jättefint läge. Pool och långgrunt sandstrand precis nedanför hotellet. Brukar själv åka till Apostoliområdet minst en gång om året. Trivs jättebra där. Med Golden Bay kan problemet vara att ingen svensk researrangör har avtal med det hotellet. Jag tror det var någon dansk researrangör som hade det. Ett annat alternativ är Flamingo, som ingår i Apollos alternativ. Den ligger dock inte lika nära havet.
Hälsn Heino
Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 10:50
Outis avatar

Man kan åka till Golden Bay med Solresor. Jag gjorde en prisjämförelse mellan Golden Bay i AA och det vi bokat, Golden Sand i Chryssi Akti och kom fram till att vi nöjer oss med Golden Sand. Det diffar nämligen 6-7000 kr för två veckor och det tycker jag kanske inte att det är värt. Får väl se när vi väl är på plats
Det blir Chryssi Akti och Golden Sand med Airtours.

Tack för all information! Jag tycker det är förvirrande med alla dessa orter - AA, Chryssi Akti och Daratso (är det samma som Chryssi Akti?).

Outi
Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 11:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Tänk också på att många hotell går att boka på egen hand. Då blir man inte låst av charterarrangörernas utbud och det är många gånger lika enkelt som att boka en paketresa.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 12:09
91kgs avatar

Outi

Ja det är samma område det handlar om fast olika namn anv ibland - lite förvirrande.

Ang Golden bay så vet jag att det skiljer en hel del i pris(fick det berättat för mig) om man bokar via ett danskt resebolag,så bor man på v-kusten så kan det vara ide att göra sig besväret att söka och jämföra?

Om jag inte tagit fel på hotell så skulle det även fräschas upp, fast jag tyckte det var fint som det var

Alltså ett fint l-hotell i ett lugnt fint område med ett kanon läge vid havet!

Om du vill så har jag något kort intill Golden Bay.

Mvh!
Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 14:18
Outis avatar

Angående ditt tips Eva, det är helt korrekt, man kan boka själv och då är utbudet mycket större. Har gjort så ibland, men jag tycker att det är bekvämast just nu när våra barn är så små att ta ett charterflyg, med transfer, som som tar oss dit vi vill. Eftersom jag aldrig skulle drömma om att sätta barnen i bilen utan bilbarnstol, varken här i Sverige eller i någon annan del av världen så är egen bokning av hotell och transfer (=taxi) inget alternativ. Sedan tycker jag att utbudet generellt sett är stort bland chartervärlden, iallafall om det duger att bo på turistorterna.

Vi bor i Sörmland och då är Danmark inget utresealternativ. Du 91kg, du får gärna skicka in några kort i min inbox om du orkar och har lust, kan ju vara intressant att se även om vi nu inte kommer att bo på Golden Bay denna gång.
God Jul på er alla !
Outi
Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 14:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Förra sommaren såg jag många barnstolar. Både hos biluthyrare samt hos taxi-bolagen. Förhoppningsvis kommer detta på bred front nu även i Grekland.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 20:01
Humlan_J Humlan_J är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Hej!

Vi har bott på ett hotell som ligger granne med Golden Sand i ett antal år. För oss har Golden Sand varit det hotell man passerat igenom för att komma till Supermarkets, busshållplatsen och andra hotell/restauranger för att äta.

Eftersom jag inte bott på hotellet själv kan jag inte uttala mig om service, rummen etc. Men jag kan området ganska bra.

Strax intill hotellet finns två minimarkets, och bussen till Chania passerar förbi. Det är jättesmidigt att åka buss till och från Chania, även om man har små barn. Stranden ligger nära och är jättefin, men när det flaggas med röd eller gul flagg ska man akta sig för att bada, för undervattensströmmarna kan vara riktigt starka. En gigantisk leksaksaffär ligger i närheten (på gångavstånd); fråga efter Jumbo och ta god tid på er! Matställen finns det några stycken inom gångavstånd, mest inom hotellen. Men åker man in till Chania så finns det mängder att välja på där. Som sagt, det går väldigt smidigt med bussen.

Förresten, det hotellet vi brukar bo på och som jag verkligen kan rekommendera heter Triton.

Trevlig fortsättning!
Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 10:36
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag har också bott på Triton och kan varmt rekomendera det. Stranden ligger alldels intill, det är fina lägenheter och trevlig personal.

Vad du än väljer tror jag att du blir nöjd. Det är ett jättefint område.

//Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.