![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
---- I övrigt tycker jag att bilderna visar på minst sagt varierande tolkningar av ordet glädje. En del verkar t o m har tolkat det som den gamla humorkategorin. Jag tror att jag hittade min favorit direkt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har också ett par favoriter och jag tror många tolkat glädje som det som ger dom glädje därav exempelvis bilder på maträtter eller ölglas.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det trodde jag med, när jag tittade första gången
![]() Men det fixar sig nog, efter ett par genomgångar till, lättare denna gången ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den här kategorin kändes svår från början
![]() ![]() Det fanns i allafall många bra och välja bland mellan ![]() Det blev många bad och barnbilder,som man kunde tänka sig i förväg ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Medan kategorin Vardag bjöd på många härliga motivöverraskningar måste jag säga att kategorin Glädje gjorde precis tvärtom, dvs bjöd på många trista motivöverraskningar. Tyvärr glömde jag rösta i tid i förra omgången. Den här gången tror jag inte att jag kommer att hitta någon bild som jag tycker är värd att rösta på.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tycker den här kategorin var lättare att rösta i då jag bara hittade glädje för mig som betraktare i en bild. Nu hoppas jag bara att fler tycker så, så att den bilden vinner.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hehe, det var ett föredömligt ödmjukt sätt att se på saken
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Allt ligger väl i betraktarens ögon..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det tycker faktiskt inte jag. Jag tycker att bilder i kategorin Glädje ska UTTRYCKA glädje och inget annat. Därför är det bland sådana bilder jag kommer att bestämma vilken jag ska rösta på det.
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tyckte om bilderna
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fotografering är ungefär som att jämföra vad man tycker om mat, drycker, sport eller inte sport, musik, konst, färger, naturupplevelser, bilmärken, hallonbåtar eller lakrits, tv-program, humor och mycket mer än så. En del foton är tagna av personer där resultaten mycket riktigt UTTRYCKER glädje. Andra foton är tagna av personer som hade glädje när fotona togs. Det behöver inte automatiskt betyda att dessa foton visar mindre glädje för betraktarna när de visas. Kategorins namn GLÄDJE är väldigt svår att definiera, ingen av oss som är diskussionsglada har en bättre förklaring än någon annan. Betraktarens bedömning får råda från foto till foto. En okänd mängd foton är tagna där anledning och syfte, fotografens sinnesstämning och övrigt kan "ifrågasättas" (det tycker i vissa fall även jag). Och en okänd mängd människor deltar dessutom i våra fototävlingar utan tillhörighet i forumet och dessutom eventuellt totalt ointresserade hur vi forumdeltagare dissikerar bidragen in i varje millimeter, atom och pixel. Varför ska dessa personer, eventuellt ointresserade av våra jämförelser behöva känna någon som helst tanke på varför de deltar bara för att vi behagar ifrågasätta kategoriernas vara, innehåll, betydelse eller inte vara ? Kanske går det att antaga att dessa "icke-forum-tillhörande" personer nu undrar vad tusan vi håller på med ? Kategorin Glädje är i alla fall den svåraste men jag tycker inte att någon ska tala om för oss andra att kategorin i sig innebär någonting som "ska gälla". Den är och förblir ändå till betraktaren att avgöra från fall till fall oavsett vad fotot i sig innehåller eller vad fotografen vid varje tillfälle kände. Det handlar trots allt om känslor. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad menar du egentligen Hasse? Ursäkta mig men vi forummedlemmar må väl ändå få ha en åsikt, oftast väldigt enkelt uttryckt utan att bli beskylda för att dissekera saker eller hur? Den som inte vill eller vågar diskutera sin åsikt i forumet har väl ändå inte företräde.
Eva |
![]() |
|
|