Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-25, 11:37
Caminos avatar
Camino Camino är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007
Standard Boka Hotell

Vilka sajter är bra för att boka hotell?
Det finns massor med länkar till att boka resan med flyg, men sidan här på Kalimera med hotell i Grekland är för liten.

Jag funderar på Egina och Poros en vecka på var och hör o häpna: jag funderar på att ta klimathotet på allvar och hoppa över flygresan och ta tåget hela vägen. Alltid kan man stanna till på vägen i mellaneuropa och få lite gott öl

Det är förhållandevis billigt att boka hotell på öarna.

Några förslag?
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 11:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Boka Hotell

Googla på "hotel - Greece" så hittar du en del träffar. Kolla sen vilka sajter som har boende att boka på just de öar du vill besöka.
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 12:59
Caminos avatar

Tack Siri! Jag tänkte mera i stil med färdiga hotellbokningssajter som är garanterat seriösa och har rimliga priser.
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 13:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tror att den som bokar via bokningssajter missar många, mindre, fina, små pensionat som inte går att boka på det viset. Nu är det ju lite speciella öar du ska besöka genom närheten till Aten och där ö-luffande inte är lika vanligt som på en del andra ställen. Många Atenare besöker öarna på helgerna. Tillgång och pris beror mycket på när på säsongen som du åker. Bästa tipsen får du kanske av andra som tagit sig dit på egen hand. Själv har jag bara varit där på dagskryssningar och ö-luffat till andra delar av Grekland. Om du läser gamla trådar här på Kalimera så finns det en del skrivet om öarna. Kanske finns det boendetips där. Är du ute efter lite bättre hotell kanske Tripadvisior har något omdöme att ge.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 13:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Camino11 Visa inlägg
Tack Siri! Jag tänkte mera i stil med färdiga hotellbokningssajter som är garanterat seriösa och har rimliga priser.
Jag tror nog att det också är det Siri A menar. Om du googlar på hotel greece får du upp flera sådana sajter. Jag har bokat genom Planigo och TripAdvisor, inte i Grekland men i Frankrike, och det fungerade mycket bra. Jag tror att eventuella oseriösa bokningssajter försvinner väldigt fort, eventuellt missnöje sprider sig ju väldigt snabbt på internet.

Den erfarenhet jag har, och även har hört från bland annat några som skulle till Skiathos (de bokade förresten genom TA), är att genom hotellbokningssajter får man ett lägre pris än på plats och ofta även via mejl direkt till hotellet, eftersom det sparar mycket jobb och reklamkostnader för hotellägaren. Däremot är det säkert som Eva L säger, att en del små familjepensionat inte anlitar sådana sajter.
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 13:43
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Kolla på de hotell som finns på sidorna - sen tar du reda på mejladressen och mejlar om prisuppgifter. Kolla med uthyraren om h*n kan hämta i hamnen eller beskriva vägen. (vilket kan vara lite svårt) Men kolla hotel på google också, och skriv upp mejladresser. Som Eva säger missar man ju på sätt små familjepensionat och andra mysiga lite mindre boenden, så om du/ni inte ska åka i högsäsong kanske bokning på plats kan vara ett altenativ.

Ang. billigare bokning genom sajtbokning så stämmer det inte alltid. (precis som Elisabet säger). Kollade men både mejl och med en bokningssajt i somras. Det skilde 5 euro/natt. Billigare om man bokade via mejl. men sen när jag kom dit prutade uthyraren själv ner priset yttligare 3 euro. Så det hade blivit 8 euro dyrare om vi hade bokat via sajten. Kan dock tillägga att jag sen inte bodde på detta hotel ändå.

Senast redigerad av Siri A den 2007-12-25 klockan 13:51.
Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 14:14
poross avatar
poros poros är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Ett tips angående hotell. Vi bodde i oktober några nätter på ett kanonfint lägenhetshotell på Poros som heter Kalimera. Fräscht, lugnt och bra på alla sätt och vis. Möjligtvis var frukosten lite uschlig, men man kan ju köpa själv. Det var annars kaffe, bröd, marmelad och ägg som ingår i priset. Det ligger bra till och vi bokade det genom Sembos hemsida. Kan skicka dig bilder om du vill se hur det ser ut, annars finns det bra bilder på hotellets hemsida.
Svara med citat
Gammal 2008-01-03, 17:31
Caminos avatar

Tackar för fina tips. Jag ska kolla. Det är trevligt att ha ett rum väntande när man kommer. coolast hade varit att ringa o tjöta grekiska med värten/värtinnan och få det finaste rum till billigaste pris. Men tyvärr, efter all dessa år har jag fortfarande inte lärt mig detta fina språk.

Gott nytt år alla greklandsfantaster!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.