|
||||
|
||||
Sv: Super Economy
Ok, låter bra, detta kan nog ev. komma till användning sommaren 2009. Men först - 2008!
|
|
||||
|
||||
Ahhhh, jag hade missat att välja leverans sätt, hmmm inte lika förmånligt längre , det lutar nog åt att jag väntar in den kompletta turlistan och drar iväg österut med en gång för att jobba mig tillbaka.
|
|
|||
|
|||
Ja, det är ju klart att det blir dyrt om man bara skall köpa en biljett och får betala 15€ extra. Vi köpte 5 biljetter och då blev det bara 3 € per person extra för att få dem hem i lådan. Totalt 23 € för resa Pireus - Santorini och hem Naxos-Pireus. Det tycker iallafall vi är billigt när vi annars skulle ha betalat 65 € per person till fullt pris.
Kicki |
|
||||
|
||||
Det måste väl bli förmånligt ändå? 10 euro per person för själva biljetten och 10 eller 17 euro till för hela bokningen beroende på leveranssätt. Eller är dessa extra kostnader per person? Förresten, 15 euro i adm. kostnad tillkommer det också?
Carina |
|
|||
|
|||
Vi betalade 15 € för att få alla fem biljetterna hemskickade.
Kicki |
|
||||
|
||||
Dom 15 euro i Booking Fee verkar vara svåra att komma undan vare sig man väljer att få hem eller hämta ut biljetterna själv. Vet dock inte om Blue Star tar ut någon avgift om man hittar billiga avgångar direkt hos dom.
|
|
|||
|
|||
Jag har tidigare bokat på Blue Star Ferries hemsida, så jag ringde och frågade varför det inte funkade. Tydligen har de ändrat sina rutiner, dessa biljetter kan inte bokas på internet nu längre.
Men man kan göra det per telefon och betala med kortet, biljetterna hämtas sedan på deras kontor i Pireus (eller på något av deras andra kontor). Det kostar inget extra utan man betalar bara själva biljettpriset. Blue Star har tfn +30 210 891 98 00. //Matte |
|
|