![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hadde bestillt flybilletter med sas fra gøteborg til athen 19 juni.Nå får vi beskjed av sas at de har flyttet avreisen til 18 juni. Dette betyr at vi må ta en dag ekstra fri fra jobben.Hva kan jeg kreve som kompensasjon.Noen som har noen gode forslag.............
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle försöka lösa "problemet" och sedan bara glädja mig över en EXTRA dag i Grekland!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tvivlar på att ni kan kräva något alls, med tanke på att de ändrar datum så långt i förväg.
|
|
|||
|
|||
![]()
jag fick en gång beskedet att definitiva flygtider sätts 14 dagar före avgång!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror inte heller att du kan kräva någon ersättning. Njut av att ni får en längre semester istället.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
- jeg v e t at vi en gang fikk endret et tidspunkt, men så var det å huske detaljene da
![]() - jeg t r o r det var med Maersk Air (nå Sterling), og selv om endringen ikke var så stor, fikk vi tilbud om å avbestille. (men slike regeler kan jo forandres, og da helst i den reisendes disfavør) Det skulle ikke forundre meg om det finnes "noen" på Sjælland, som husker dette bedre enn meg..... ![]() - siden det var i forbindelse med en tur til Athen ![]() ![]() Senast redigerad av kari den 2007-11-10 klockan 17:46. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi har också blivit flyttade ett par gånger, i god tid, när SAS har ändrat sina avresedatum. Har tillfrågats om vi kunde acceptera avresa en annan dag, och kunde vi inte det, så har jag haft intryck att vi kunde avbeställa utan omkostnader. Men någon form av kompensation för att man får ta en extra semesterdag, det har aldrig varit på tal. Problemet kan ju vara, som det var för er, Kari, att om ni valt att avbeställa en del av resan (som var med t ex Sterling) så hade ni själva fått stå för kostnaderna med att avbeställa resten av resan (som var med annat bolag). Detta för att de två sträckorna var beställda oberoende av varandra (Gardemoen-Kastrup och Kastrup-Aten). Kan vara en fördel att beställa HELA resan samlat på en gång. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Og, jo det jeg husker av denne turen NÅ er hvor fint det er å besøke Athen om vinteren, hvor fantastisk også "julebyen" Athen er og hvor koselig vi hadde det ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
SAS fikset alt sammen.Samme avreise dato men da via københavn
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Satt idag och letade flyg till Grekland, kände därför igen datumet som jag gjorde spökbokning på. Lite konstigt att flighten den 19:e fortfarande är bokningsbar.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
För en tid sedan fick vi meddelande från sas att de ändrat vår hemresa fr Aten med en dag. En dag åt fel håll dessutom. Jag blev riktigt irriterad eftersom vi boka så tidigt och ringde därför det telefonnummer som stod i mailet. Tjejen som svarade sa att tyvärr gick det inget flyg Aten - Stockholm den dagen vi skulle resa hem så därför fick vi resa hem en och en halv dag tidigare.
Jag stod på mig o till slut så hittade hon en avgång fr Aten till Köpenhamn och därefter till Stockholm. Den biljetten var betydligt dyrare än de vi köpt men vi fick dem till samma pris. Det lönar sig att stå på sig, så mitt råd är att kontakta sas. Kicki |
![]() |
|
|