|
|||
|
|||
Ferjetrafikk Piraeus - Kykladene
Hei alle,
Er det noen som vet når Blue Star bruker å legge ut båttider Piraeus-Kykladene for april og mai 2008? Pr i dag ligger det bare tider frem til 31. mars. Stephan |
|
|||
|
|||
Sv: Ferjetrafikk Piraeus - Kykladene
Hej!
Ingen aning hur det är från Pireus. Men båtarna går väl därifrån på kvällen? Du kan itne tänka dig att åka från Lavrio istället? Det ska vi göra nästa gång när vi ska till Naxos. Båtarna går visst vid 15-tiden på em och det går bussar dit en gång i timmen från flygplatsen. Resan tar 1 timme med ett byte, men du är tidigare på Naxos. |
|
||||
|
||||
Bluestar båtarna finns det redan nu tidtabell för, den finner du på deras hemsida, bluestarferries.com
Jag gjorde bara en snabbkoll på en av rutterna. // Helén |
|
||||
|
||||
Du får nog vänta ett par månader till. Men om de går som ifjol går det en tidigt på morgonen och en ca 17.00 på eftermiddagen
trevlig resa Glenn |
|
||||
|
||||
Gjorde ett försök att klistra in tidtabellen, men det blev för många tecken.
Det finns nu angivet för- mellan- och hög- säsongstidtabell på Bluestars hemsida, men det finns flera rederier som trafikerar Kykladerna, till vilken ö skall du? // Helén |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
Tjena! plockar upp den här tråden istället för att starta en helt ny (hoppas det är ok) Vi flyger till Aten den 8/6 och siktar på Amorgos alt Naxos, vad jag kan se just nu så är det bara Blue Star som avgår mot dessa öar på söndagen är det för att de övriga rederierna inte fått ihop sina turlistor ännu eller e det så tunnt med båtar ut en söndag i början av juni tyckte för övrigt att Blue Star var "lite" dyra med sina 30 euro per pers men det är kanske vad man får räkna med. Well well frågan var alltså om någon har koll på om det kommer fler avgångar under våren?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
Tack för ditt svar Carina, jag hittade "Super Budget" plåtar på 17:30 skutan så nu lutar det åt att vi besöker Iraklia några dagar (helt ny ö för oss) , sedan Amorgos (igen) för att sedan dra oss österut mot resans huvudatraktion Fourni!! Längtar något otroligt....
|
|
|||
|
|||
Citat:
Flyger ni också med SAS från arlanda? Vi har redan bestämt oss för Naxos (besökt tidigare) och Amorgos (ny ö), du lovordar Fourni, vad är det som är speciellt med den ön? Vi är nämligen på jakt efter en ö till att besöka. Finns det några vettiga förbindelser mellan Fourni och Naxos, Amorgos och Aten? Vi åkte från Samos till Aten förra sommaren med två barn (4 och 8 år) och den resan var lite väl lång! Vi är även tacksam på förslag till en tredje ö att besöka förutom de två nämda ovan. Paros och Santorin har vi redan varit på så dom kan ni räkna bort. Vi både börjar och slutar vår öluff i Aten, så vi vill försöka att inte dra oss allt för långt bort därifrån. /Jonas |
|
||||
|
||||
Jag skulle ta en ö på väg tillbaka mot Athen. Har iof. aldrig provat en så lång båtresa som till Fourni någonstans, men jag tycker det verkar finnas så många andra trevliga öar i kykladerna så jag skulle hålla mig där. Tänkte föreslå Naxos som tredje ö, men dit ska ni ju redan... Naxos x2 kanske? En ö man aldrig får nog av, eller hur? Trevlig resa!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Mycket kommer ju till slut att handla om hur båtarna går. Citat:
/Jonas |
|
||||
|
||||
Citat:
För två år sedan besökte vi Amorgos, Koufonissi och Naxos. En mycket bra kombination. För er som reser med barn är Koufonissi helt perfekt! Fast ni kanske har varit där tidigare? Carina |
|
|||
|
|||
Citat:
Barnen föredrar bada i pool så vi har inga större krav på jättefina stränder, men vi tycker att det kan vara trevligt att "strosa" runt lite på kvällarna så det är bra om stället inte är allt för litet. Var bodde ni på Amorgos? Vi funderar på Katapola, alternativt Egiali. Vad jag har läst hitills verkar det första alternativet vara mysigast. /Jonas |
|
|