Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-21, 15:08
Amanda19 Amanda19 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Vart ska vi åka?

Hejsan!
Jag och min pojkvän funderar på att åka en vecka till Grekland i början av juni, men har världens problem med att bestämma vart vi ska åka. Ingen av oss har någonsin varit där förrut, så vi känner oss helt vilsna bland resebolagens alla resemål. Vi är båda i 20 års åldern och vårat mål med resan är framför allt sol och bad. Därför är vädret, havstemperaturen och stränderna det mest avgörande... Vi är inte så förtjusta i klappstensstränder, utan föredrar hellre långa sandstränder. Vi vill inte hamna på något ställe med tusen fulla tonåringar, men inte heller bland massa pensionärer. Vi är ganska äventyrliga av oss så möjligheter till sportaktiviteter och utflykter välkomnas varmt. Så vart bör vi åka? Vi har kollat lite på Zakynthos som verkar vara en mycket vacker och spännande ö, vi bara älskar stränderna i Lagana. Vi är dock lite bekymrade på att det är Greklands motsvarighet till Sunny Beach då det står att gatorna är så fulla av festande människor att bilarna inte kan komma fram om kvällarna. Hjälp oss snälla!
Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 15:39
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Naxos tror jag skulle passa er perfekt.
Här finns flera av de bästa stränderna i hela Grekland. Naxos har även ett trevligt nattliv, med flera fina restauranger samt bra butiker.

Det är även lätt att bege sig till närliggande öar.

Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 16:28
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ja, Naxos... eller Skiathos... tror jag ni skulle tycka om. Super sandstränder, utflykts- och aktivitetsmöjligheter, trevligt för alla åldrar, inget "Sunny Beach" men bra kvällsliv ändå.
Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 16:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Naxos säger jag med!
Läs t ex tråden under Naxos: "Naxos med flickvännen". Där får Du många tips tror jag.....Läs också om Naxos under ÖAR tv på förstasidan.

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.