![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Jag och min pojkvän funderar på att åka en vecka till Grekland i början av juni, men har världens problem med att bestämma vart vi ska åka. Ingen av oss har någonsin varit där förrut, så vi känner oss helt vilsna bland resebolagens alla resemål. Vi är båda i 20 års åldern och vårat mål med resan är framför allt sol och bad. Därför är vädret, havstemperaturen och stränderna det mest avgörande... Vi är inte så förtjusta i klappstensstränder, utan föredrar hellre långa sandstränder. Vi vill inte hamna på något ställe med tusen fulla tonåringar, men inte heller bland massa pensionärer. Vi är ganska äventyrliga av oss så möjligheter till sportaktiviteter och utflykter välkomnas varmt. Så vart bör vi åka? Vi har kollat lite på Zakynthos som verkar vara en mycket vacker och spännande ö, vi bara älskar stränderna i Lagana. Vi är dock lite bekymrade på att det är Greklands motsvarighet till Sunny Beach då det står att gatorna är så fulla av festande människor att bilarna inte kan komma fram om kvällarna. Hjälp oss snälla! |
|
||||
|
||||
![]()
Naxos tror jag skulle passa er perfekt.
Här finns flera av de bästa stränderna i hela Grekland. Naxos har även ett trevligt nattliv, med flera fina restauranger samt bra butiker. Det är även lätt att bege sig till närliggande öar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Naxos... eller Skiathos... tror jag ni skulle tycka om. Super sandstränder, utflykts- och aktivitetsmöjligheter, trevligt för alla åldrar, inget "Sunny Beach" men bra kvällsliv ändå.
|
|
|||
|
|||
![]()
Naxos säger jag med!
Läs t ex tråden under Naxos: "Naxos med flickvännen". Där får Du många tips tror jag.....Läs också om Naxos under ÖAR tv på förstasidan. Lissi |
![]() |
|
|