Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-19, 17:48
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Så blev det Kreta igen då...

Som värsta pensionärerna känner vi oss just nu. haha... Vi som - innan vi tillverkade en liten miniperson - ALDRIG åkte tillbaka till samma ö. Alltid nya resemål (i Grekland), båtluff ibland, En eller två öar ibland. Men nu...BARA Kreta.

Anledningen var att när vi skulle iväg första gången, då Lill-bus var 9 mån, kändes det tryggt med Kreta. Vi hade varit där tidigare, även på orten vi tänkte oss till (georgioupolis) och eftersom vi aldrig förut åkt med barn fick det bli ett "säkert kort". Det blev succé - såklart.

Nästa sommar, likadant. Fast då valde vi Almyrida istället.

Och sommaren därpå. Kreta. Hör och häpna - Geo! Igen. Tredje gången för oss. Andra för Lill-bus.

Ifjol TÄNKTE vi åka till nån annan ö. Hmmm.. Det blev... KRETA. Men Kalives denna gång. Nu hade Lill-bus vuxit till sig. Närmare fyra år, med egna uppfattningar om grekland. Han var inte riktigt nöjd. Han ville till "det andra grekland". Han menade Geo. Så redan i höstas "förstämde" han att vi skulle just till Geo när det blev semesterdags igen...

Och nu är det bokat. Flyg med Sterling till Chania. Orten är inte helt bestämd, men det lutar åt Geo. Troligtvis. Känns ju som att man måste lyssna lite på sin Greklandsälskande 4½-åring. haha..

Har kontaktat tidigare hyresvärdinna. Hon har en apartment åt oss när vi kommer - i Juli - om vi vill. Vi har bara inte riktigt funderat klart än. Men som sagt. Kreta blir det. Och troligtivs Geo - Igen. Fjärde gången för mig och maken. tredje för lill-bus.

Visst är det liiite pensionärsvarning på oss nu!?
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 18:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Så blev det Kreta igen då...

Vi har åkt med vår lilla till Kreta 4 år i rad, men i år får vår nu 6-åring avstå Kreta, för andra öar.

Men, visst är det något speciellt med Kreta. Där finns ALLT!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 21:29
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

12 ggr på Kreta varav 7 ggr Chaniakusten
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 22:27
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

[Nej då, det har inget med åldern att göra när man åker tillbaks till Kreta!! Det har gjort i många år och jag är inte penisonär på några år ännu. Kreta är som en drog, jag får abstinens om inte jag kommer dit 1gång varje år.
Kalinichta Lottie uote=Lindiz;114434]Som värsta pensionärerna känner vi oss just nu. haha... Vi som - innan vi tillverkade en liten miniperson - ALDRIG åkte tillbaka till samma ö. Alltid nya resemål (i Grekland), båtluff ibland, En eller två öar ibland. Men nu...BARA Kreta.

Anledningen var att när vi skulle iväg första gången, då Lill-bus var 9 mån, kändes det tryggt med Kreta. Vi hade varit där tidigare, även på orten vi tänkte oss till (georgioupolis) och eftersom vi aldrig förut åkt med barn fick det bli ett "säkert kort". Det blev succé - såklart.

Nästa sommar, likadant. Fast då valde vi Almyrida istället.

Och sommaren därpå. Kreta. Hör och häpna - Geo! Igen. Tredje gången för oss. Andra för Lill-bus.

Ifjol TÄNKTE vi åka till nån annan ö. Hmmm.. Det blev... KRETA. Men Kalives denna gång. Nu hade Lill-bus vuxit till sig. Närmare fyra år, med egna uppfattningar om grekland. Han var inte riktigt nöjd. Han ville till "det andra grekland". Han menade Geo. Så redan i höstas "förstämde" han att vi skulle just till Geo när det blev semesterdags igen...

Och nu är det bokat. Flyg med Sterling till Chania. Orten är inte helt bestämd, men det lutar åt Geo. Troligtvis. Känns ju som att man måste lyssna lite på sin Greklandsälskande 4½-åring. haha..

Har kontaktat tidigare hyresvärdinna. Hon har en apartment åt oss när vi kommer - i Juli - om vi vill. Vi har bara inte riktigt funderat klart än. Men som sagt. Kreta blir det. Och troligtivs Geo - Igen. Fjärde gången för mig och maken. tredje för lill-bus.

Visst är det liiite pensionärsvarning på oss nu!?[/quote]
Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 23:26
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Har varit på Kreta nästan varje år sen 89---och pensionist är jag inte....
Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 10:00
Lindizs avatar

haha.. skönt att höra. Vi är ju bara halvvägs till pensionen ännu. Ungefär.
Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 14:18
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Hej Lindis!

Du tycker att ni har pensionärsvarning , vi har varit till Geo de sista 7 åren (förutom 2003 kom jag på, Rhodos) och Kreta överhuvudtaget sedan 1988, 1998 och fram till nu, snacka om att fastna på en ö, som jag har sagt tidigare, de flesta som åker hit fastnar i denna by den är ju sååå mysig.
Vi var ingenstans förra året Men har en förhoppning om en sista minuten till sommaren eller nåt. När Lill-bus blir tonåring kommer han inte kanske direkt vilja åka till "det andra grekland" för då vill han ha en kompis med eller att ni åker med familjer som barn i samma ålder, det har vi märkt av nu, våra är snart 14 och 19 så det är ganska kört om det inte finns jämnåriga med, för byn är ju ganska stillsam, perfekt för oss "pensionärer" eller hur!!??

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:46
Birger Birger är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lindiz Visa inlägg
Som värsta pensionärerna känner vi oss just nu.

Visst är det liiite pensionärsvarning på oss nu!?
Jaha, och vad är det för fel på pensionärer?

Sur Birger
Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 19:23
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Nej då, det är inget fel på penisonärer.Är väl en av dom gamla fördomarna bara att penisonärer åker till samma ställe om och om igen. En av dom bästa sakerna med Kreta är att där finns något för alla åldrar. Trevligt som turist också att träffa olika människor i olika åldersgrupper.Så du Birger,Var INTE arg. Dumt att slösa energi på det ju. Så här glad ska du vaFörresten ska du åka till Kreta i år?
Lottie
Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 20:11
Lindizs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan Visa inlägg
...för byn är ju ganska stillsam, perfekt för oss "pensionärer" eller hur!!??
Jepp.. det kan man lugnt säga. En mycket trevlig liten by... jag var inte direkt svårövertalad av min son, om jag säger så!

Senast redigerad av Lindiz den 2008-01-23 klockan 20:14.
Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 20:14
Lindizs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Birger Visa inlägg
Jaha, och vad är det för fel på pensionärer?

Sur Birger
haha.. inget alls. Jag ser fram emot min pension.. då får man ju äntligen tid att göra nåt annat än jobba... Men precis som tidigare postare i tråden skrev så är det ju just det där med att åka till samma plats år efter år som kännetecknar många resande äldre. Självklart inte alla, men många.

Men hellre en resa till ett ställe man varit på många gånger än ingen alls.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:00.