![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som värsta pensionärerna känner vi oss just nu. haha...
![]() ![]() Anledningen var att när vi skulle iväg första gången, då Lill-bus var 9 mån, kändes det tryggt med Kreta. Vi hade varit där tidigare, även på orten vi tänkte oss till (georgioupolis) och eftersom vi aldrig förut åkt med barn fick det bli ett "säkert kort". Det blev succé - såklart. ![]() Nästa sommar, likadant. Fast då valde vi Almyrida istället. ![]() Och sommaren därpå. Kreta. Hör och häpna - Geo! Igen. Tredje gången för oss. Andra för Lill-bus. ![]() Ifjol TÄNKTE vi åka till nån annan ö. Hmmm.. Det blev... KRETA. Men Kalives denna gång. Nu hade Lill-bus vuxit till sig. Närmare fyra år, med egna uppfattningar om grekland. Han var inte riktigt nöjd. Han ville till "det andra grekland". Han menade Geo. Så redan i höstas "förstämde" han att vi skulle just till Geo när det blev semesterdags igen... ![]() ![]() Och nu är det bokat. Flyg med Sterling till Chania. Orten är inte helt bestämd, men det lutar åt Geo. Troligtvis. Känns ju som att man måste lyssna lite på sin Greklandsälskande 4½-åring. haha.. ![]() ![]() ![]() Har kontaktat tidigare hyresvärdinna. Hon har en apartment åt oss när vi kommer - i Juli - om vi vill. Vi har bara inte riktigt funderat klart än. Men som sagt. Kreta blir det. Och troligtivs Geo - Igen. Fjärde gången för mig och maken. tredje för lill-bus. ![]() ![]() Visst är det liiite pensionärsvarning på oss nu!? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har åkt med vår lilla till Kreta 4 år i rad, men i år får vår nu 6-åring avstå Kreta, för andra öar.
Men, visst är det något speciellt med Kreta. Där finns ALLT! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[Nej då, det har inget med åldern att göra när man åker tillbaks till Kreta!! Det har gjort i många år och jag är inte penisonär på några år ännu. Kreta är som en drog, jag får abstinens om inte jag kommer dit 1gång varje år.
Kalinichta Lottie uote=Lindiz;114434]Som värsta pensionärerna känner vi oss just nu. haha... ![]() ![]() Anledningen var att när vi skulle iväg första gången, då Lill-bus var 9 mån, kändes det tryggt med Kreta. Vi hade varit där tidigare, även på orten vi tänkte oss till (georgioupolis) och eftersom vi aldrig förut åkt med barn fick det bli ett "säkert kort". Det blev succé - såklart. ![]() Nästa sommar, likadant. Fast då valde vi Almyrida istället. ![]() Och sommaren därpå. Kreta. Hör och häpna - Geo! Igen. Tredje gången för oss. Andra för Lill-bus. ![]() Ifjol TÄNKTE vi åka till nån annan ö. Hmmm.. Det blev... KRETA. Men Kalives denna gång. Nu hade Lill-bus vuxit till sig. Närmare fyra år, med egna uppfattningar om grekland. Han var inte riktigt nöjd. Han ville till "det andra grekland". Han menade Geo. Så redan i höstas "förstämde" han att vi skulle just till Geo när det blev semesterdags igen... ![]() ![]() Och nu är det bokat. Flyg med Sterling till Chania. Orten är inte helt bestämd, men det lutar åt Geo. Troligtvis. Känns ju som att man måste lyssna lite på sin Greklandsälskande 4½-åring. haha.. ![]() ![]() ![]() Har kontaktat tidigare hyresvärdinna. Hon har en apartment åt oss när vi kommer - i Juli - om vi vill. Vi har bara inte riktigt funderat klart än. Men som sagt. Kreta blir det. Och troligtivs Geo - Igen. Fjärde gången för mig och maken. tredje för lill-bus. ![]() ![]() Visst är det liiite pensionärsvarning på oss nu!? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har varit på Kreta nästan varje år sen 89---och pensionist är jag inte....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
haha.. skönt att höra. Vi är ju bara halvvägs till pensionen ännu. Ungefär.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lindis!
Du tycker att ni har pensionärsvarning , vi har varit till Geo de sista 7 åren (förutom 2003 kom jag på, Rhodos) och Kreta överhuvudtaget sedan 1988, 1998 och fram till nu, snacka om att fastna på en ö, som jag har sagt tidigare, de flesta som åker hit fastnar i denna by den är ju sååå mysig. Vi var ingenstans förra året ![]() ![]() /Joppan |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Sur Birger |
|
||||
|
||||
![]()
Nej då, det är inget fel på penisonärer.Är väl en av dom gamla fördomarna bara att penisonärer åker till samma ställe om och om igen. En av dom bästa sakerna med Kreta är att där finns något för alla åldrar. Trevligt som turist också att träffa olika människor i olika åldersgrupper.Så du Birger,Var INTE arg
![]() ![]() Lottie |
|
||||
|
||||
![]()
Jepp.. det kan man lugnt säga. En mycket trevlig liten by... jag var inte direkt svårövertalad av min son, om jag säger så!
Senast redigerad av Lindiz den 2008-01-23 klockan 20:14. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Men hellre en resa till ett ställe man varit på många gånger än ingen alls. ![]() |
![]() |
|
|