Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-27, 10:42
tonm tonm är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Agia Apostoli

Etter mye frem og tilbake og mange timer bak pc`n troor jeg at vi ender med å reise til Chaniakysten når vi drar til Kreta i August. Har sett på forskjellige alternativer og tror at vi lander på Agia Apostolii. Har forsøkt å google hoteller der, men ikke funnet noe. Leste her om to hoteller som hørtes ok ut, Golden Sands og Triton, men har ikke funnet dem på nett. Noen tips for hva jeg skal søke etter?

Vi er en familie på fire som reiser, barna er 8 opg 11 (nesten12) år gamle i August. Vi tenker at vi ønsker å bo i gangavstand til en landsby, muligheter for å spise kose seg på kvelden og at vi ønsker oss basseng på hotellet. Dersom noen har gode forslag så taes de imot med takk. Det er første gang vi reiser til Kreta men vi har øyloffet i Hellas mange ganger, og for barna er det tredje gangen de reiser til Hellas i år.

Tonm
Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 12:40
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Agia Apostoli

Prøvde å google på room, agii apostoli og fikk opp masse forslag....
Bare så dere er klar over det..., dette ligger ikke i en landsby..., strendene er veldig fine og barnevennlige, men ellers så er det bare hoteller, noen få restauranter og et par supermarkeder akkurat i området.
Altså ingen typisk gresk landsby..
Dere må ta buss for å komme inn til Chania eller Platanias

Tips er også og søke på reisebolagenes sider, finne hotel dere liker for så å ringe dem direkte å spørre om pris. Nr. finner man som regel vel å google på hotellnavnet om det ikke står oppført hos f.eks Apollo

Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-01-27 klockan 12:44.
Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 15:38

Hei
Takk for svaret. Jeg hadde nok litt for dårlig fantasi når jeg googlet. Fant mange hoteller, og har sendt mail med forespørsel om pristilbud. Fant ut at det er greit om det ikke er en landsby, da bussene går ofte til Chania. Tenker også å bo noen dager i Rethymnon, der vi har sett på et hotell som ligger i gamlebyen.

Har noen erfaring med å finne hotell etter ankomst i August?
har gjort dette mye når vi har reist på Kykladene og spart endel penger på det.
Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 16:18
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det ville jeg ikke ha tatt sjansen på... i allefall ikke om det er i et bestemt område dere vil bo i.
Har du reist slik i Kykladene i August også?
Men det er klart om dere ikke er så nøye med standar og avstand fra strand så kanskje.., vet ikke hvordan det er på Kreta , kanskje ikke det verste stedet og finne noe da utbudet er stort.
Er dere 4 (husker ikke hva du skrev) så er det ofte vanskeligere)

Faktisk har jeg funnet rom både på Rhodos og Karpathos i August uten å forbooke... og hadde tremannsrom.
Tror forøvrig det er vanskeligere akkurat i kykladene i August.

Men tør ikke råde deg til hverken det ene eller andre her..

Strendene der er virkelig fine for barn og man slipper å være så redd for undervannstrømmer der da det ligger mer i le.
Oppover hele Agia Anna og Platanias forekommer dette ofte.
Alle tre strendene ligger helt nære hverandre men i forskjellige vinkler slik at om det skulle blåse så vil dere finne en plass i le...

Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-01-27 klockan 16:21.
Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 16:43
Humlan_J Humlan_J är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Hotell Triton har en webbsida. Jag vet inte om man får skriva ut adressen här men den är iallafall först www sen triton och sedan gr.
Där finns information och bilder. Dock är bilderna lite gamla, växterna är mycket mer uppväxta men allt är fortfarande lika fräscht.

Skulle jag välja mellan Triton och Golden Sand så skulle jag självklart välja Triton.
Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 09:37

Takk for gode tips.
Jeg har vært på Kykladene i August, men ikke med barna. Det var ikke vanskelig å finne et sted å bo da, men uten barna var det jo ikke så¨farlig med standarden. Med barna er det jo viktigere å ha noe å ta seg til der man bor også på kvelden, de blir lei av å gå i byen og å sitte på restauranter.

I fjor reiste vi tre uker i slutten av Juni og første halvdel av Juli. Da var det ikke vanskelig å finne bosted på Paros og Naxos. Vi sparte mye på å ikke bestille på forhånd. I Parikia hadde vi leilighet med to store rom og to uteplasser til 45 euro natten (Midten av Juli). Kort vei til stranden og kort vei til byen.
Både på Naxos og Paros betalte vi mye mindre for bolig enn det som var oppgitt i prislisten. Siden jeg har vært noen ganger på Paros og Naxos så er det mye lettere å komme uten å ha betillt. Vet mye mer om hvor jeg vil bo der.

Takk for tips om strender og undervannsstrømmer. Jeg har lest mye om Kreta, og må innrømme at jeg er litt bekymret for dette. Begge guttene mine er veldig glade i å bade, og ingen av dem er direkte forsiktige. De er mer under vann enn over. Derfor er det viktig med en strand som ikke er for farlig. (Mor må jo også få slappet av litt...)

Skjal sjekke også hotell Triton...

Tonm
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.