Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-28, 15:35
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Vädret i juli?

Ja, vädret är ju inte så lätt att spå, men på ett ungefär... Kommer i år endast kunna åka i slutet juni/början av juli. v. 26/27. Förhoppningsvis blir det 2 veckor. Ganska säkert. Så, i början till mitten juli? Vädret är ganska viktigt. En i resesällskapet har komplikationer efter en urinvägsinfektion. Alltså, inte så lätt att bada. Endast ett kort dopp är det som gäller. Blir det för jobbigt?? Att inte kunna vara i, menar jag. Har tänkt på att badkläderna kanske torkar fortare i värmen. Huvudsaken är ju att man håller sig torr. Har tänkt hålla oss runt Santorini kan jag tillägga. Öarna Folegandros, Amorgos och ev. Koufonissi är aktuella just nu.

SÅ. Temperatur i luft och vatten

/Siri
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-28, 16:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vädret i juli?

Om ni har tur högst 30 på dagen och 24 på natten. Om ni har otur 40 på dagen och 30 på natten. Om ni har riktigt otur 45-50 på dagen... Glädjande nog fläktar det ganska bra på många ställen i Cykladerna så hopp finns.

Vattentemp är om jag får gissa minst 23 grader i juli kanske ett par grader mer på vissa ställen.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-28, 19:40
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Vädret i juli?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Har tänkt på att badkläderna kanske torkar fortare i värmen. Huvudsaken är ju att man håller sig torr. /Siri
Jag brukar ta med mig tre bikinin på semestern. Direkt när jag badat byter jag om för att sedan lägga mig att sola i en torr bikini. Mvh Ann
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-30, 18:18
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Vädret i juli?

Det låter som om att vi får chansa helt enkelt. MEN, hur är det jämfört med juni?? Vi åkte 10 - 17 juni förra året och hade inga problem med värmen, men i år åker vi ju ett par veckor senare. Hade ingen som helst koll på värmen i juni. Är inte så bra på att gissa heller... Så jag har inget att jämföra med direkt...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-30, 19:58
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vädret i juli?

Det blir något varmare ju längre mot juni det går, men förra året var det som varmast i slutet av juni, det var ju då flera dagar med över 40°c värme.
Den skillnad jag märkt mellan att åka mitten av juni och i början av augusti är att kvällarna är varmare i augusti. Har man inte ont av värme så märker du knappt skillnaden på dagen. Som du själv skriver så är det ju jättesvårt att gissa. En av fördelarna med Kykladerna är att det blåser nästan jämt , mer eller mindre, det fläktar skönt, och badkläderna torkar ju på nolltid
// Helén
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT