![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Sonen har åkt med dom flera ggr och han har varit nöjd!
Däremot så tycker jag att dom ofta drabbas av förseningar ganska rejält. Visst, det gör väl alla bolag men det verkar som om Sterling kanske haft lite mer otur än andra. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jag har åkt med Sterling flera gånger till Kreta och har inte något att klaga på, inga förseningar att tala om. En nackdel med Sterling kan väl vara att de endast accepterar kortbetalning - och om annat kort än Electron används så debiteras 50 kr/pers enkel resa, detta trots att endast en kortbetalning genomförs...
![]() IngegerdN |
#3
|
||||
|
||||
![]()
For dem med småbarn kan det være greit å vite at Sterling tar ekstra betaling for å frakte barnevogner – NOK 175/EUR 24 ifølge nettsidene deres. Dette har jeg ikke vært med på hos andre selskaper.
Hilsen Alruts |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Helt okej! Rest med dem flera ggr och har alltid hittat kanonpriser på bijetterna!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Bra att det finns så många positiva upplevelser!
Förra årets midsommardag drabbades vi däremot av en kraftig försening inför hemresa från Athen. Sådant kan ju i och för sig hända i den bästa av världar, men den stora svårigheten var att komma till tals med någon som kunde ge besked om och hur lång väntan skulle bli. Någon representant (eller någon som kunde svara i dess ställe) fanns inte på flygplatsen och rykten fullständigt haglade mellan oss alla som väntade på avgång. Snacket gick och vi vankade av och an. Man kan lugnt säga att vi lärde känna alla vinklar och vrår på flygplatsen! Det enda sätt vi hade för att få någon uppfattning om avgångstid var via kontakt på hemmaplan, som via text-TV kunde avläsa beräknad ankomsttid till Landvetter. Den försköts fram och tillbaka, men man fick åtminstone en uppfattning. När väl avgångstid meddelades utbröt den stora kalabaliken! Uppgifter om avgångstid och gate var felaktiga. Vi var flera som höll på och missa! Väl inlastade i "boskapsvagnen" för transport mellan gate och plan i en fruktansvärd hetta kom order om urlastning. Utöver den vädermässiga hettan tillkom den känslomässiga. Så här sett med viss distans så var det ett storartat skådespel med utåt sett "kall" flygplatspersonal och "heta" passagerare i rollerna. Nåväl, vi landade 8 - 9 timmar efter utsatt landningstid ! Visst, Sterling gjorde rätt för sig med en lunch till alla. Det som saknades var någon att kommunicera med, vilket var en påtaglig brist! Troligtvis vilar inge börda på Sterling beträffande kaoset med avgångstid och gate. Jag förutsätter att det inträffade var mer undantag än regel, men man bör vara beredd på snårigheter om det inte finns någon representant (eller annan som kan svara i dess ställe) på plats för flygbolaget när det oväntade händer. Det nämnda betyder inte att jag avråder från att resa med Sterling! /Anders |
![]() |
|
|