Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-26, 10:47
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Priser?

Hej,

Jag har inte varit i Grekland sen -91 och känner verkligen att det är dags att återvända. Nu när jag kikar runt lite så märker jag att jag har noll koll på priser på resor och undrar därför om ni härinne kan hjälpa mig?

Det är jag om mina tre tjejer (11-13 år) som ska åka en vecka i juni och vi vill åka till Karpathos. Är det smart att boka nu eller ska man vänta? Ska man boka enbart flyg och fixa eget boende? Vad är ett OK pris per person?

Blir jätteglad om några vill svara och ge oss lite tips och råd (och ligger detta inlägg fel så säg gärna var det annars bör ligga).

/Chrillan
Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 14:04
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Priser?

Tjaa..., for det første så kommer det litt ann på når dere reiser for å vite om det kan være lurt å sjanse på en restplass. Reiser dere etter at skolen har sluttet skal det være veldig fint vær "her hjemme" i den perioden dere vil reise for at dere skal finne billige restplasser med ok hotel tror jeg. De beste og mest barnevennlige hotellene blir gjerne utsolgt først og dere kan regne med å komme på et hotell som ingen andre vil ha om det i det hele tatt er turer igjen til Karpathos...

Om dere kan klare en ti-dagers tur (eks. tors. -sønd) så regner jeg med at dere kan spare ganske mye om dere finner fly T/R for ca. 2000.- pr. stk.
Enkleste er da å finne fly til Rhodos for å ta et lite fly over til Karphathos. På hjemveien kan dere jo f.eks. legge inn en natt el. to på Rhodos for litt forandring og god shopping før dere reiser hjem.

Får dere overnatting for alle fire for ca. 60 euro natten så blir det jo en del å spare...

Fly Rhodos/Karpathos er billigt, men bør bestilles i god tid.

Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-01-26 klockan 14:08.
Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 08:10

Tack för ditt svar! Du ger oss råd som är värda att fundera på och jag ska kolla på alternativet att flyga till Rhodos.

/Chrillan
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 08:22

Vet inte om jag bör starta en ny tråd, men testar att fortsätta på min gamla. Det kanske var svårt att komma med svar på mina förvirrade frågor (över 400 som läst men bara ett svar) så jag ställer bara en fråga nu; behöver man förboka boende på Karpathos om man åker andra veckan i juni?

/Chrillan
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 08:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillan Visa inlägg
behöver man förboka boende på Karpathos om man åker andra veckan i juni?
Det kan jag inte tänka mig att du behöver göra. Jag skulle inte ha gjort det, i alla fall inte av den anledningen, jag skulle bokat i förväg för att jag vet var jag vill bo, men det är en annan sak.
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 09:08

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det kan jag inte tänka mig att du behöver göra. Jag skulle inte ha gjort det, i alla fall inte av den anledningen, jag skulle bokat i förväg för att jag vet var jag vill bo, men det är en annan sak.
Jo, det är ju en annan sak

Nu när jag söker runt så verkar det stört omöjligt att hitta ett överkompligt pris på flyg. Gör olika sökningar på siter som ska luska fram det billigaste alternativet och det enda som jag får fram är typ 74 600:- t/r för flygstol (ska väl vara glad att det gäller för oss alla fyra)...

Jag ger snart upp och bokar in oss på något familjehotell på Rhodos eller Kreta (inget ont om det, men det är inte det jag är ute efter just nu).
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 09:20
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
det billigaste alternativet och det enda som jag får fram är typ 74 600:- t/r för flygstol (ska väl vara glad att det gäller för oss alla fyra)...
Jag gjorde en spökbokning på Apollo Ticket för en vuxen, två ungdomar och ett barn Stockholm-Karpathos t/r den 12 juni (en vecka), priset hamnade på 14 792 SEK för alla fyra. Ganska mycket billigare.
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 09:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Kollade med Airtours!

12 juni från Arlanda - Karpathos, endast flyg, en vecka. 1 vuxen, 2 ungdom, 1 barn:

13 796:-

Från Landvetter samma vecka får jag fram detta:

12 796:-
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 16:22

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag gjorde en spökbokning på Apollo Ticket för en vuxen, två ungdomar och ett barn Stockholm-Karpathos t/r den 12 juni (en vecka), priset hamnade på 14 792 SEK för alla fyra. Ganska mycket billigare.
Ganska mycket billigare - ja! Fattar inte hur jag burit mig åt för att INTE få fram det som du och Siri lyckades med så snabbt Känns genast mycket roligare, även om inget flyg är bokat ännu. Tack
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 16:24

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Kollade med Airtours!

12 juni från Arlanda - Karpathos, endast flyg, en vecka. 1 vuxen, 2 ungdom, 1 barn:

13 796:-

Från Landvetter samma vecka får jag fram detta:

12 796:-
Tack till dig med, det kanske kan bli en Karpathosresa iaf (i morse kände jag för att ge upp).
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 16:34
Siri As avatar

Varifrån flyger ni?
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 17:54

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Varifrån flyger ni?
Det skulle kunna bli antingen från Arlanda eller Landvetter (har mao inte bokat ännu). Bor i Småland.
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 18:48
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Bor i Småland.
Kan ni inte åka från Kastrup? Eller Sturup? Från Kastrup borde det finnas danska bolag också.
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 19:27
Siri As avatar

Citat:
Bor i Småland.
Ok. Lycka till med biljettjakten!!
Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 22:11
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Airtours har flyg från Sthlm och Gbg till Karpathos med bra familjepriser för flyg och boende./eva b
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.