![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För att fira en bemärkelsedag planerar jag att bjuda dotter & fyra barnbarn på restaurang (grekisk för att ge dem en försmak av semestern i sommar) och önskar förslag på någon lämplig sådan i Stockholm. Faros har jag varit på några ggr, senast på Kalimeraträff i januari 2007, och tycker den är bra, men vill gärna ha några alternativ att välja bland. Jag tar tacksamt emot alla förslag.
/IngegerdN |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns en grekisk restuarang i Stockholm som har genuin greklandskänsla.
Elias på Östgötagatan. Lefteris för sjunde gången |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är ett trevligt ställe med bra mat. Jag var där förra våren och blev mycket nöjd.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,för några månader sedan öppnade en ny grekisk restaurant i hörnet Ringvägen/ Rosenlundsgatan.Vad den heter minns jag inte just nu men det ska vara träkolsgrillat för hela slanten. Jag har själv inte varit där än. Inredningen ser rätt trist ut men varenda gång jag passerar så är det fullsatt därinne.Och det måste väl vara ett gott betyg.
Hälsningar Anki |
|
||||
|
||||
![]()
Dionysos på Bondegatan 56
Camilla som ska dit i morgon! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen! Nu ska jag titta lite närmare på de restauranger jag fått förslag på och bestämma mig. Jag återkommer efter besöket med en liten rapport om vilken det blev och vad vi tyckte om maten, atmosfären m.m.
/Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rekommenderar i stället Faros, eller Elias Taverna. Även Esperia på St Paulsgatan är flera gånger bättre än det smaklösa stället. Går aldrig dit igen! |
![]() |
|
|