|
|||
|
|||
Vart ska vi åka?
Hej
Jag och mina döttrar 12 och 14 vill åka till Grekland efter en tuff period. Vi vill ha sandstrand, pool, kultur och lagom turistigt. Inte Vingresors jätteanläggningar alltså, men inte heller ödemark. Jag har varit på Kreta i Bali som var charmigt på alla sätt, men inget utbud alls för barnen. Någon som har ideér? Är det billigare att öluffa än att köpa en charter på två veckor? Billigare att köpa flygstolar och boka boende själv? Mycket tacksam för hjälp! Mvh Susanne |
|
||||
|
||||
Sv: Vart ska vi åka?
Det beror på när ni ska åka. Flygstalar kostar ungefär lika mycket under hela sommaren. Men ett par hundralappar skiljer det förstås. Ska ni bo på samma ställe i två veckor kan ni också få rabbat på boendet. Naxos, som jag alltid tjatar om, har allt ni söker. Sandstränder, mysig stad, kultur, lite shopping, bra kvalité på maten tycker jag. Har fått betydligt sämre mat på Santorini iaf. Jag skrivit MYCKET om Naxos i forumet. Här finns en tråd... Och här, och här.
|
|
||||
|
||||
Hej;
vi bil-luffade på södra Kreta förra sommaren. Jag och sönerna 11+ 13. Då kunde vi både åka till små supermysiga byar med hög mysfaktor och knappt några turister. Dessutom landade vi i Paleochora där det var lite mer liv och rörelse. För oss var det perfekt och de små hotell vi bodde på hade pool och var genomgående billiga (30 eller 35 E för trebäddsrum med frukost eller kök). Maten på södra Kreta var inte heller dyr, vi åt för mellan 25 och 30 E sammanlagt alla tre på kvällarna och då åt alla vad de ville ha. Grillspett, lamm och liknande. Eva |
|
|||
|
|||
Instämmer!
Naxos tror jag skulle vara toppen för er tre! Ja trodde aldrig att jag skulle gilla Naxos så mycket som jag gjorde när jag förra året var där för första gången efter säkert 20 resor til Grekland....Om ni sen ska ha charter eller inte beror ju helt på om ni hittar billiga flygstolar eller inte.....Det är helt klart öppet för mer improvisation om man inte är låst vid samma hotell hela tiden. Vi bytte bara by efter halva tiden på Naxos..och fick 2 helt olika upplevelser på samma ö! Lissi |
|
|