![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
har varit utan data i tre månader men nu är jag på banan igen. Underbart!!! Bland det första jag gjorde när jag fick internet igen var att gå ut på KALIMERA. Mörkt och grått och dystert då får man drömma och tänka framåt. Nästa år fyller jag 0 på slutet och planerar en resa till Kreta i mitten av september. Det gäller att vara ute i tid. Kollar lite då Kreta är outforskat för mig och de andra fem (alla vuxna) i familjen. Är sugen på att åka till Rethymnon. verkar vara lagom stort, lite mittemellan. Nån som vill dela med sig av erfarenheter? Har kollat på hotell Bio eller Ideon båda via apollo. Någon som varit där? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har varit i Rethymno många år ,,många ggr men inte bott på nåt av de hotellen..Berätta mer vad Ni vill ha...pool?närhet till ?...
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() Hej! Kul att ni har valt Rethymnon. Ska själv dit i början på september. Åker med Fritidsresor och bor på hotell Ilios, det blir första gången som vi bor på detta hotell. Ligger mitt emot Bio. Har varit där 4 gånger tidigare. Första och andra året bodde vi på Bio tredje på Pegasus och i år bodde vi också på Bio. Det är ett väldigt fint hotell med många aktiviteter. Men ska ni bo mot pool området kan det vara väldigt varmt på dan och eftermiddan. solen gassar. Bättre då att bo mot gatan. Det har vi gjort. Ja man måste vara ute i tid om man ska få bo som man vill. Själva beställde vi nästa års resa inom en vecka efter att vi kom hem i sept. Rethymnon är under bart. Längtar så, kul att ha nåt att se fram emot. Vi kanske ses i september ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Alltid kul med lite tips. Någon som bott på hotell Ideon som Apollo har med i sin katalog? Vill gärna ha både hyfsat nära till centrum och stranden... ![]() Man kanske inte orkar gå så långt när man fyllt 50.... ![]() ![]() Lotta |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen till Kreta och Rethymnon!
![]() ![]() PS. Vi kommer ner till Reth 27 maj 2008. DS aake |
|
||||
|
||||
![]()
Rethymno är en underbar stad men se till att hyra bil en dag eller två, ön är helt fantastisk i sin natur! Från Rethymno tar man sig snabbt över till Sydsidan ( Plakias, Damnoni o Rodakino kan rekomenderas!) där det finns många fina stränder och byar.
Både ideon och Ilios ligger bra till i förhållande till stranden och det tar bara 10-15 minuter att promenera ner till centrum och gamla stan. Vill man ta en taxi kostar det inte många kronor. En fördelsedagsmiddag på Toscana kan rekomenderas, inte så grekiskt men underbar mat av alla sorter och prisklasser! Restauranegn ligger precis vid taxitorget om man är för mätt för att gå hem :0) |
![]() |
|
|