|
||||
|
||||
Boende i Pigadia för en person
Ska till Karpathos en vecka i maj själv. Bryr mig inte så mycket om standarden på hotell. Skulle vilja bo på ett ställe där man kan komma och gå lite som man vill, och sköta sig själv. Tyckte det var bra på Philoxenia där jag bodde förra året, hade egen nyckel som jag inte behövde lämna och hämta i reception hela tiden. Vill inte det ska kosta för mycket heller. Har försökt att kontakta Philoxenia per mail och telefon men har ej lyckats så bra. Har någon nåt tips om något annat ställe i Pigadia? Eller har någon en mailadress till Philoxenia som funkar? Har inte tänkt spendera så mycket tid på rummet, så jag är mer ute efter ett litet krypin.
Tack på förhand!! Mia |
|
||||
|
||||
Sv: Boende i Pigadia för en person
Kolla med Elias studios! Finns länk här på forumet under "hotell". Elias är snabb på att svara på mail och ser uta att ha ett trevligt, lite enklare ställe i Pigadeia. Han verkar vara tillmötesgående och hjälpsam när det gäller diverse frågor man behöver svar på. Tex båttider, taxikostnad från flygplats och annat boende då han var fullbokad när vi ska dit i Augusti.
|
|
||||
|
||||
Min dotter bodde med sin pojkvän på Seeva´s Rooms som ligger centralt och är enkelt. De betalade 15 euro för ett stort rum men delade dusch och toalett med grannarna. Rent och välskött och hon lär ha små rum också. Ligger vid taxistationen. Mikke vet vad tanten heter.
Eva |
|
|||
|
|||
Frun heter Seva Galani på Sevas room, har själv bott där i olika repriser ett 15 tal gånger senast hösten -07, om du vill bo centralt så är det det rätta stället. Det finns flera olika typer av rum att välja på och prisklasser, det brukar oftast finnas plats hos henne till ett fördelaktigt pris ? Rekomenderar det rum jag själv bott i på sista trappan med en 100 m2 altan kök sovrum badrum, morgon och förmiddagssol, skugga efter klo 1300. Du får gå och komma prexis hur du vill, dessutom har du säkert också möjlighet få smaka på Sevas gästfrihet vad gäller grekisk husmanskost, hon bjuder säkert på några av de läckerheter familjen äter, får jag hoppas. Svärdottern i huset med sonen i huset driver ett mindre "systembolag" i nedersta våningen, så allt är nära ?Dessutom är svärdottern den enda som pratar Engelska ? Lycka till med boendet och ifall du skulle välja denna form av boende, så kan du hälsa från mej Rolle !!!
|
|
||||
|
||||
Min dotter bjöds på mycket gott där och var jättenöjd. Tanten var pratsam som grekiska tanter blir när de får prata grekiska med turisterna. Rummet var väldigt fint och traditionellt inrett.
Eva |
|
|||
|
|||
Elias har ganska små rum och central placering på dom också.....Inkfish bodde i ett avrom, och det var tämligen litet men fräscht & gulligt på nåt vis.
Blue Bay i backen hyr ju också ut, Karin af Petersen bodde ju där med familj och trivdes.Amarillis kanske har nåt litet?? Mertonas Studios har några smårum också....och så Seevas, där Rolle alltid huserar.Sen finns det säkert fler..... |
|
||||
|
||||
Tack så mycket för era svar!!Det är ju jättebra läge på alla era förslag! Tycker inta man hittar så mycket när man söker på nätet..Mailadresser, hemsidor mm, men det är ju lite av charmen också...Alla ska ju inte hitta dit. Får försöka leta reda på telefonnummer och börja ringa runt. Härligt!!! (tar gärna emot fler förslag)
Mia |
|
||||
|
||||
Tror du verkligen du behöver boka boende i maj? Jag skulle knappast göra det ens om vi skulle åka med hela familjen inklusive 2-åringen.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Du behöver inte boka rum i maj månad.
eva b |
|
||||
|
||||
Nej, jag tror inte heller att jag behöver boka boende i förväg när jag åker i Maj, men samtidigt så är det gott att ha allt klart när jag stannar så pass kort tid. Bra att ha lite koll på pengar med. Kul att planera och ringa runt ... Känns som resan börjar lite tidigare då.
Mia |
|
|||
|
|||
Vad tror ni om Karpathos i april? är det ngt öppet den första veckan? Vi sticker ner i slutet av mars o kommer åter till Athen ca den 27-28 mars. Då har vi en vecka till på att "fördriva" på ngn trevlig ö. Ungarna har bett oss kolla Karpathos (de klättrar i berg). Ön verkar var jättefin (vilken ö är inte det?). Eftersom människor bor där själva torde det väl finnas någonstans att bo enkelt.
Det finns avgångar från Athen stup i kavrten dit o till ett bra pris. |
|
||||
|
||||
Det finns säkert öppna hotell på Karpathos i mars-april, men för bergsklättring brukar Kalymnos anses vara den bästa ön. Jag har någon gång läst i forum för bergsklättrare och där fanns det folk som lovordade klättringen där. Våren borde vara en perfekt tid, varmt men inte hett.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Hej.
Enkelt och bra boende, ostört, billigt, rent och centralt - kanske med en havsglimt? Jag föreslår Amarillis i backen ovanför torget. Margarita sköter det utmärkt. Varning bara för hennes mycket välvilliga, men torra kakor! Hälsningar /Dan S/ |
|
|