![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
agda... låter bra... men jag tror att driva detta till EU domstol ta tid och kostar pengar.
Jag hade en köpare förra året (October) som betalade deposit och skrev under "pre-contract" men drog sig ur. Jag kunde enligt gällande lag i grekland ( oct 2007) inte få ut något av honom. Jag fick tom inte behålla deposit. /Nico |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag var i kontakt med representanten i Sverige när jag skulle köpa mark här i Grekland och när vi skulle bestämma tid och plats för att avsluta affären så höjde plötsligt säljaren priset till det dubbla. Det var väl femte-sjätte gången detta hände mig så jag kände att jag var tvungen att ta reda på vad som gäller. Eftersom vi bara muntligen var överens så skulle ord mot ord stå och vi hade inte kommit någonstans men hade jag haft det minsta papper skrivet så hade de tagit hand om ärendet. Om mark klassas som fastegendom vet jag ej, men jag fick svaret att muntligt gällde om det gick att bevisa. I den djungel av regler och lagar som finns i de olika länderna och gemensamma för hela EU så visar det sig ofta att det är oerhört många experter som missar de gemensamma EU-reglerna. Jag tycker EU är dåliga på att gå ut med information man får söka den själv för att få veta vad som gäller. |
![]() |
|
|