![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tänkte höra om någon av er där ute kan tipsa om några bra "sarong-knyt". Min ramlar av mig hela tiden...inte så bra
![]() ![]() Tack i så fall!! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag syr klänningar av mina saronger, lätta och luftiga och jag känner mig mer klädd så. Fransarna är mitt fram så dom syns, jag lämnar lite öppet uppe i halsen och nertill som ett sprund, klipper upp för ärmhålen, syr axlarna och fållar ärmhålen. Klart!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har sett två lösningar: En knut vid vänstra armhålan. Lär dig göra en råbandsknop! Det är möjligt att de de jag sett varit extra stora Saronger? Men de har varit fullt "tillräckliga"! Fast det kanske fungerar bäst på korta tjejer... ![]() Eller lite mer ovanlig: Två Saronger! En över midjan och en upptill! Ser inte alls dumt ut så länge färgerna fungerar! Inte så vanlig men rätt fräckt! ![]() Avdelningen för meningslöst vetande: I Africa finns det ett plagg/tygstycke som heter LAPA. Det är även ett ytmått. Det är i princip lika stort som en Sarong. Möjligtvis att Sarongen är något mindre. Men jag misstänker att det finns någon form av gammalt "släktskap" där... Och LAPAN brukar märkligt nog inte vara så tunn som Sarongen. Men bägge ligger väldigt nära "gyllene snittet..." Men LAPAN är det Afrikanska kvinnor på landsbyggden klär sig i. Fast det är i flera lager... Och knutar... ![]() Men även jag använder Sarong som framgår i denna gamla tråd. Så att alla kan fortsätta skratta och håna. Men det är jag tillräckligt stor och stark och elak för att ta....: http://www.kalimera.nu/forums/showth...ghlight=sarong Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Peter!
Jo, jag har knutit så där med en knut...det är bara det att då blir sarongen inte "stängd", utan det blir en glipa på ett par centimeter när man rör sig. Visserligen inget "problem" men nog så genant när man traskar omkring och vinden tar tag i tyget..hrm ![]() Tänkte mer att jag har sett vissa som med ett enkelt handgrepp fixar till värsta snygga "knytet" och sarongen verkar sitta där den ska så att säga... Tror dock detta var Italienskor, eller Fransyskor... ![]() Ha,ha, kul läsning i den där tråden!! Kan nog tänka mig att sarong passar även en man, dock uppstår ju inte samma problem med att få den att "sitta" rätt!! Tack!! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar ibland knyta sarongen runt halsen liksom...Jag lägger sarongen som en jacka - alltså baktil. Tar övre hörnen och korsar upptill och knyter i nacken... Sitter väldigt bra!
|
|
|||
|
|||
![]()
Gunilla!
Hade jag bara en symaskin..... Peter! Kanske jag helt enkelt frågar, hoppas de är på Karpathos denna sommaren...hi,hi!! Och exotisk vill jag hemskt gärna vara!! Lindiz! DET knytet blir faktiskt riktigt coolt!! Och sarongen sitter där den ska!! Tack alla!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om du googlar "how to tie a sarong" så hittar du massor av sidor med bra bilder på tips och trix. Trevlig Påsk //Guhawi |
![]() |
|
|