Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-17, 22:43
Inzight Inzight är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard sarong

Tänkte höra om någon av er där ute kan tipsa om några bra "sarong-knyt". Min ramlar av mig hela tiden...inte så bra Eller så blir den ALLTFÖR kort, inte HELLER så bra !!

Tack i så fall!!
Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 06:57
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: sarong

Jag syr klänningar av mina saronger, lätta och luftiga och jag känner mig mer klädd så. Fransarna är mitt fram så dom syns, jag lämnar lite öppet uppe i halsen och nertill som ett sprund, klipper upp för ärmhålen, syr axlarna och fållar ärmhålen. Klart!
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 21:11
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Inzight Visa inlägg
Tänkte höra om någon av er där ute kan tipsa om några bra "sarong-knyt". Min ramlar av mig hela tiden...
Jag förstår inte problemet...

Jag har sett två lösningar: En knut vid vänstra armhålan. Lär dig göra en råbandsknop! Det är möjligt att de de jag sett varit extra stora Saronger? Men de har varit fullt "tillräckliga"! Fast det kanske fungerar bäst på korta tjejer...

Eller lite mer ovanlig: Två Saronger! En över midjan och en upptill! Ser inte alls dumt ut så länge färgerna fungerar! Inte så vanlig men rätt fräckt!

Avdelningen för meningslöst vetande: I Africa finns det ett plagg/tygstycke som heter LAPA. Det är även ett ytmått. Det är i princip lika stort som en Sarong. Möjligtvis att Sarongen är något mindre. Men jag misstänker att det finns någon form av gammalt "släktskap" där... Och LAPAN brukar märkligt nog inte vara så tunn som Sarongen. Men bägge ligger väldigt nära "gyllene snittet..."

Men LAPAN är det Afrikanska kvinnor på landsbyggden klär sig i. Fast det är i flera lager... Och knutar...

Men även jag använder Sarong som framgår i denna gamla tråd. Så att alla kan fortsätta skratta och håna. Men det är jag tillräckligt stor och stark och elak för att ta....:

http://www.kalimera.nu/forums/showth...ghlight=sarong

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 21:46

Hej Peter!

Jo, jag har knutit så där med en knut...det är bara det att då blir sarongen inte "stängd", utan det blir en glipa på ett par centimeter när man rör sig. Visserligen inget "problem" men nog så genant när man traskar omkring och vinden tar tag i tyget..hrm

Tänkte mer att jag har sett vissa som med ett enkelt handgrepp fixar till värsta snygga "knytet" och sarongen verkar sitta där den ska så att säga... Tror dock detta var Italienskor, eller Fransyskor...

Ha,ha, kul läsning i den där tråden!! Kan nog tänka mig att sarong passar även en man, dock uppstår ju inte samma problem med att få den att "sitta" rätt!!

Tack!!
Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 19:59
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Tänkte mer att jag har sett vissa som med ett enkelt handgrepp fixar till värsta snygga "knytet" och sarongen verkar sitta där den ska så att säga... Tror dock detta var Italienskor, eller Fransyskor...
Ja, och de är livsfarliga! Har du funderat på att "vrålstirra" på hur de gör, eller kanske t o m fråga...? Du verkar ju inte vara speciellt blyg egentligen! De finner säkert dig lika "exotisk" som du tycker de är...

Citat:
Kan nog tänka mig att sarong passar även en man
Om vädret och temperaturen är OK så är det det bästa plagg man kan ha på sig vid "nattsittet" på balkongen... Handuk på stolen och Sarong om midjan.... Lite musik som strömmar ut från rummet och en sista Virre eller Metaxa... September kom fort... Fast jag har några silkes-box som kan konkurera! Men det är inte samma känsla...

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 23:54
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Jag brukar ibland knyta sarongen runt halsen liksom...Jag lägger sarongen som en jacka - alltså baktil. Tar övre hörnen och korsar upptill och knyter i nacken... Sitter väldigt bra!
Svara med citat
Gammal 2008-03-20, 00:38

Gunilla!
Hade jag bara en symaskin.....

Peter!
Kanske jag helt enkelt frågar, hoppas de är på Karpathos denna sommaren...hi,hi!! Och exotisk vill jag hemskt gärna vara!!

Lindiz!
DET knytet blir faktiskt riktigt coolt!! Och sarongen sitter där den ska!!

Tack alla!!
Svara med citat
Gammal 2008-03-20, 10:58
Guhawis avatar
Guhawi Guhawi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Tänkte höra om någon av er där ute kan tipsa om några bra "sarong-knyt". Min ramlar av mig hela tiden...inte så bra Eller så blir den ALLTFÖR kort, inte HELLER så bra !!

Tack i så fall!!
Hej
Om du googlar "how to tie a sarong" så hittar du massor av sidor med bra bilder på tips och trix.

Trevlig Påsk
//Guhawi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:28.