|
|||
|
|||
Om Karpathos
Hej alla ni Karpathos-fans!!
Kan någon rekommendera bra vandrings möjligheter på ön? Sedan undrar jag även om det är lätt att köra moppe på vägarna där, även för de som aldrig kört dyligt förrut!? Inzight |
|
||||
|
||||
Sv: Om Karpathos
Såg sådarna här skyltar på flera ställen och har läst att det skall finnas många vandrinsleder och välja på, men tyvärr har jag inte jag vandrat på dessa så jag kan inte säga så mycket om saken
Själv skulle jag inte våga ge mig på någon moppeåkning för första gången på Karpathos, eller någon annan ö heller Måste ändå säga att stora delen av vägarna på ön är breda och fina och ligger högt så man har fantastisk utsikt Riitta |
|
||||
|
||||
Att ge sig ut i trafiken första gången man kör moped är knappast en bra idé oavsett om man är i Sverige eller Grekland eller i något annat land.
|
|
|||
|
|||
Hej Riitta!!
Tack, då vet jag att det finns möjligheter!! Angående moppe-färden så får man kanske öva lite här hemma först!? Tänkte att man kanske kunde "tuffa på" i lite sakta mak och njuta av utsikten, alltså ta det VÄLDIGT lugnt!? Inzight |
|
||||
|
||||
Om du har övningskört först så kan du absolut köra på Karpathos!
|
|
|||
|
|||
.....har man bara puttrat ur ur Pigadia, så ere lugna gatan....så öva på hemmavid och ge er sen ut på Karpathos.
Mikke |
|
|||
|
|||
Låter KANON!!
Inzight |
|
|||
|
|||
....men ta me kjörkotte... ....annars blire ingen moppe...
|
|
||||
|
||||
Når du kommer til øya kan du kjøpe et hefte som heter " Karpathos" av Wil Senho, her står det bl.a. om mange forslag til fotturer.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vägarna var jättebra tyckte vi och det var lite trafik. Inga som helst problem efter vägarna, grekerna svängde ut ordentligt när de körde om oss något vi inte kan säga om turisterna som hade hyrt bilar. De körde mycket snävare... Vågar jag så vågar du! Eva |
|
|||
|
|||
Ingrid!
Har du använt dig av det häftet själv? Har du vandrat på norra Karpathos? Är det isåfall så att man bör bo i Olymbos och stanna där ett par dagar för att kunna utforska denna delen, eller är det så mycket trevligare att vara nära stränderna? Eva! "Vågar jag så vågar du", det låter bra!! Tror jag förstår vad du menar och då känns det genast bättre!! Inzight |
|
|