![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Minen på kvinnan i juryn var skön ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Undra om det låter likadant när jag pratar grekiska
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett gott skratt förlänger flabben som vi säger här på Österlen. Det förgyllde förmiddagen trots regnandet.
//Chras |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni är roliga ni.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men grekiska ÄR svårt!
Jag hade precis börjat läsa grekiska när jag första gången var på Skopelos.Jag var jättestolt att jag kunde prata lite i presens och använde gärna mina nyfunna kunskaper bl a hos värdparet där frun inte kunde engelska. Jag kunde fråga efter vägen, handla bröd och beställa mat och så och fick BERÖM!! ![]() ![]() ![]() ..så jag ska nog inte sjunga på grekiska menar jag ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men finns det ingen enkel grekisk barnvisa, vi kan sjunga??
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blir nostalgisk när jag ser hennes sång. Får mig att tänka på när jag själv och säkert flera med mig stod framför spegeln och sjöng i handtaget till hopprepet (det krävdes inte mer i mitten av sjuttiotalet)
![]() Visserligen sjöng jag inte "på svenska" i de engelska texterna men jag hittade på ord som jag tyckte passade. I dag KAN ju t.o.m. småbarnen de engelska texterna även om de inte alltid förstår vad de sjunger. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det var långt innan Karaoke och Sing star och Singing be och Singalong var uppfunna!
|
|
||||
|
||||
![]()
ja det var långt innan karaoke, sing star, singalong och singing be var uppfunna!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det krävs bara lite övning Lissi, vad tror du om grekisk karaoke på nästa Kalimera träff? ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men som du säger så har vi ju redan duktiga musiker där så vi kanske inte behövs? ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
SÄKERT sjunger de bättre än vi.....
![]() ![]() ![]() Lissi |
![]() |
|
|