|
|||
|
|||
charterarrangörer finland
Hej
Jag har tittat lite på charterresor hos de mest kända svenska arrangörerna, men så nämnde en kompis att hon en gång för länge sedan hade åkt ifrån Finland för hon hittade en billigare resa där men hon kunde inte komma ihåg vilken researrangör hon åkte med. Vi bor nämligen i Luleå och det är ju inte så jättelångt att ta sig till Kemi om man ville åka därifrån. Är det någon som har koll på vilka arrangörer som finns där? Jag har försökt googla litegrann, men inte hittat något. |
|
||||
|
||||
Sv: charterarrangörer finland
De största finländska arrangörer finns här:
www.aurinkomatkat.fi www.finnmatkat.fi (Fritidsresor) www.tjareborg.fi |
|
||||
|
||||
Ingen av dem verkar ha några avgångar från Kemi. Däremot från Rovaniemi och det är ju bara någon mil längre.
Har du kollat avgångar från Skellefteå? Dit är det lika långt som till Kemi/Tornio flygplats. Btw.. Märkligt att de finska hemsidorna inte har någon svensk variant??? Det utestänger ju 300 000 medborgare! |
|
||||
|
||||
Kolla på Oulu också. Där har du lite mera avgångar att välja mellan och så är avståndet från Luleå till Oulu är nästan samma som till Rovaniemi. Vi flög från Oulu i höstas och det var en del resenärer från Sverige på samma flyg. Priset till Kreta ligger på 878€ uppåt beroen på tidpunkt och vilket hotell man väljer.
// Benna |
|
||||
|
||||
Från Uleåborg (som Oulu heter på svenska) går det också att flyga med Blue1 vilket ger en del intressanta varianter med byten runt halva Europa.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Tack för svaren, då ska jag försöka kolla in dom länkarna... men det verkar som sagt heldumt om det inte finns en svensk variant. Annars får man väl be någon om hjälp med översättning, sambon kan lite finska, men det är nog med betoning på Lite.
Skellefteå har resor till Rhodos har jag sett, men det verkar vara ganska uppbokat, sedan vet jag inte riktigt om jag är sugen på just Rhodos. |
|
||||
|
||||
Kollade en finsk avståndstabell och det är ju liiite längre till Rovaniemi och Oulo än till Kemi. Om de ändå är ett alternativ så är det ju just inte längre att köra till Umeå.
|
|
|||
|
|||
Kolla med följande sida...här finns en hel del länkar till finska researrangörer (från de flesta håll i Finland)
http://www.ungarn.dk/main.php?folderID=1640 |
|
|