![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi skal arrangere et 39-års bursdagsparty, med tema fra 1939 eller deromkring. Inspirasjonen kommer fra London i 1939, hvor folk kledde seg i sine aller fineste klær og festet som ville før krigen (40-årene
![]() Er på let etter musikk fra hele 1930-tallet. Den må være på cd/mp3-filer, noe som i seg selv kanskje byr på problemer? Sikkert ikke mye så gammel musikk å laste ned fra nettet, men kanskje kan noen tipse om cd'er som er å få kjøpt, gjerne via nettbutikk? Kan godt ha sånn skrapende sveivegrammofonlyd, og må være sånn musikk man spilte til festlige anledninger. Hva nå enn det var. Noen som har det minste peiling? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle köpt något av Duke Ellington, finns massor att välja på. Bland annat en som heter "Masterpieces 1926-1949". Den täcker åren 1926-1949, du får 92 låtar för 199 SEK. Mycket bra.
|
|
|||
|
|||
![]()
Takk Janne!
Det så jo ut som en bra samling! Har alledrede noe av Duke Elllington, skal sjekke om det er fra riktig tidsrom. Andre kjente artister fra 30-årene? |
|
|||
|
|||
![]()
Det kan da ikke være særlig vanskelig!
30 tallet var Hollywoodmusikalens gullalder! Irving Berlin, George Gerswin.......etc, behøver jeg å si mer? (Filmer: Fred Astaire Ginger Rodgers) |
|
|||
|
|||
![]()
Vel, litt vanskelig er det jo, ikke engang moren min var født da... Å finne navn på artister fra 30-tallet er ikke vanskelig, men hva man festet/danset til var det jeg ville vite
![]() Men tusen takk for tipsene, nå skal det bli party ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lindy-hop även kallad jitterbugg kommer från 30-talets New York. Musikförslag Count Basie och Ella Fitzgerald. Jag har ett gammalt kasettband här på jobbet med en låt som heter The Blues my naught sweetie gives to me eller något liknande. Förknippar den med 30-talet. Tyvärr vet jag inte vem som spelat in den.
Eva |
![]() |
|
|