![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Nissos Mykonos, som Arne nämner, tillhör ett rederiet Hellenic Seaways, som mig veterligen inte trafikerat sträckan Pireus-Samos, och därför Ikaria, tidigare. Nu kommer öborna bli glada till sommaren, turismen på Ikaria beror mycket på att det går snabbfärjor dit. Jag tror det är tre år sedan det gick snabba båtar till och från ön. Själv räknar vi med att lämna Ikaria med båten 22/7 00,50 från Evdilos till Pireus. Är det någon som inte varit på Ikaria tidiagre så är det ett bra tillfälle i år. Nästa år är det inte säkert att snabb båt finns. Lefteris |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Är du ambassadör för Ikaria?
![]() Ang. speed båtar så tycker jag egentligen inte om dem, de är onödigt dyra tycker jag, resandet mellan öarna är en del av vår semester, så det gör mig inget att det tar lite tid. Just på denna sträckan var det ju inte så farligt dyrt, det lutar just nu åt ett par dagar på Ikaria. // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har inte ägnat så mycket tid ännu åt att leta båttider inför sommarens resa, eftersom det ändå dröjer till att allt är någorlunda fastställt. Men det är finemang med den här snabbåten från Syros ![]() Celbe |
![]() |
|
|