![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller på att planera vår årliga weekendresa med jobbet och det lutar starkt åt att vi ska åka till Barcelona. Har hittat hotell med bra läge och flygbiljetter med skapligt pris på nätet. Frågan är bara hur prisläget är på mat och dryck
![]() Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det 4 år sen jag var just i Barcelona, men då var det billigt tyckte jag...Vi var ju i Madrid över nyår och det var faktiskt mycket billigare än i Grekland var vår uppfattning... (gäller mat och dryck)
Spanien ligger lägre i prisjämförelse än Grekland såg jag i en resetidning där man jämförde. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Priserna är nog lägre i Spanien numera. Var i Puerto de Mogan på Gran Canaria
i december och maten samt kaffet på uteställena var billligare än i Grekland förra sommaren. Upplevde även att ostar, salami och annat gott var billigare än motsvarande varor i grekiska matvaruaffärer. Tror att Kanarieöarna är skattefri zon så kanske priserna är högre på fastlandet. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Min släkting bor i Barcelona, och han säger att det mesta är billigare i Barcelona och Spanien om man jämför med Grekland.
|
|
||||
|
||||
![]()
Enligt min uppfattning så är mat & dryck mycket prisvärt i Barcelona.
Även hotell är prisvärt. Värre är det med shoppingen. Den tycker jag är väldigt dyr !!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter ju alldeles utmärkt
![]() ![]() Celbe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Celbe, Du kommer INTE att ångra att ni valde Barcelona! Tänk på att ta med badkläder! Det finns en strand "mitt i stan" där vi badade en solig eftermiddag i maj. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och badkläderna ska med - det har sambon redan påmint om. Han var i Barcelona i november 1999 på konferens - då snöade det ![]() Vi ser fram emot resan! Har faktiskt inte hittat några negativa kommentarer alls om staden, det skulle väl vara varningen för ficktjuvar i så fall men det är ju likadant nästan överallt. Celbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
För en månad sedan fick jag mail från en annan kvinna som bor där nere just nu, hon råkade ut för samma sak. När vi var där för två år sedan, ett gäng på sex personer, mötte vi ett par mystiska killar i en gränd i gamla stan. De började successivt att "mota" in en av våra vänner mot en stenmur. Men vi vände oss emot dem allihop och började ropa och prata så de drog iväg igen. Vi hade inga väskor, plånböcker med kort o dyl med oss ut på kvällarna. De pengar som vi behövde under kvällen hade vi i framfickan på jeansen. Det räcker att bli av med en liten summa kontanter, allt det andra blir så krångligt!!! För övrigt är Barcelona en helt underbar stad som jag absolut kommer att besöka fler gånger! Trevlig resa! Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en kusin som råkat ut för flera stölder i Barcelona. Mobiler men också pengar och andra värdesaker har dom blivit av med. Tråkigt när man kommer som turist.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ska bli spännande att återse Barcelona. Jag var där senast 1986. Aina |
![]() |
|
|