|
|||
|
|||
Alkohol priser i affärer?
Hejsan.
Jag är ny här och har letet igenom några sidor men hittar inget om alkohol priser på Karpathos. Och det kommer bli första gången jag åker dit, åker i slutet på September. Vi ska bo i Karpathos Stad, eller lite utanför vid stranden ungefär.. Så jag undrar vad alkohol priset i affärer ( supermarket ) ligger på? ÖL? Vodka? Alkoläsk? Har hört att det är rätt så lugn stad, som är väldigt skönt. Men finns det några natt klubbar där, och hur länge har dem öppet? Är det 17 års åldersgräns på barerna? Jag är 18 och åker med mina föräldrar och min flickvän som är 16, kommer hon in på barerna eller är dom så stränga att man inte äns kan snacka in henne? Skulle vara jätte tacksam för svar. Mvh Halvar Senast redigerad av Halvar90 den 2008-04-19 klockan 21:17. |
|
|||
|
|||
Sv: Alkohol priser i affärer?
du behöver inte vara orolig att ni inte kommer in...
finns inte någon direkt åldersgräns utomlands... när vi var på korfu för ett antal år sedan så satt en 14-15 åring och drack öl på en bar;( fruktansvärt men sant.. en alkoläsk kostade på Naxos ifjol 2 euro...och spriten är ju billigare jag minns inte men det var inte så dyrt... |
|
||||
|
||||
sprit av kjente merker koster omtrent det samme i butikkene der nede som på taxfree. Noen billige varianter finnes... Rødvin kan man få ned til 2,50 euro flaska, men den er ikke akkurat supergod.., en liten boks øl fra 1 euro og oppover.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det glada gänget på Acropolis, sommaren 2007. Karin som alltid längtar tillbaka |
|
|||
|
|||
Okej tack så jätte mycket för alla svaren, allesammans
Blir första gången jag åker till Grekland nu i September, har bara varit i Spanien sen jag var liten, då vi hade en stuga där.. Ska bli riktigt roliga att åka till Karpathos, har hört mycket posetivt om ön, men även lite negativt t. ex vinden som kan vara riktigt stark om man har otur? Mvh |
|
|