![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ett vaccin!
Vaccinet heter låt bli att dricka. ![]() Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=ulfwiman;125553]Det finns ett vaccin!
Vaccinet heter låt bli att dricka. ![]() Peppar....peppar......har hittills aldrig blivit sjuk i Grekland ![]() Kanske det stämmer det Uffe skriver ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och förresten har jag läst, att retsina är bra för att neutralisera all olivolja man får i sig med maten ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
men man behöver alltså inte vaccinera sig mot hepatit?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det finns absolut ingen anledning att göra det.
Läs på www.vaccinationsguiden.se om du känner dig osäker. |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns inga sådana rekomendationer MEN visst KAN man få hepatit i Europa. Jag själv vaccinerar mig inte men sonen har just tagit Havrix-spruta inför skolresa till Spanien... skolan ville att eleverna skulle vara vaccinerade.
Förr tog man ju alltid gammagloubin (kanske felstavat ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tagit Twinrix men det är för att jag reser till andra ställen i världen också. Då är det bra att ha skydd mot både A och B. A kan smitta via maten och B via blod eller sexuellt. Kan vara bra att ha båda om man exempelvis råkar ut för en olycka i en annan världsdel. Dock rekommenderas oftast bara A Havrix till de flesta resenärer. Havrix ges i två injektioner och Twinrix i tre.
Här i Umeå kan alla resenärer få bra information och vaccinationer via Infektionsmottagningen som har öppen motttagning 1 timme varje vardag mellan kl 08.30-09.30. Eva |
![]() |
|
|