Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-21, 21:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Smultronställen på Santorini?

Jag har många smultronställen på Santorini. Hinner inte ta det nu, men jag lovar att återkomma.

Den här vackra lilla byn är bara ett av mina många smultronställen.

För övrigt tycker jag att solnedgången är mycket finare från fyren eller från Santo Wines, än från Fira och Oia.
Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 22:00
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Vilken fin bild Janne! Jag förstår att Santorini är fullt av smultronställen som jag inte sett än, men Oia tog jag till mitt hjärta första gången jag såg det. Smultron kommer nog att hitta sitt smultronställe också med så goda råd!
Yanna
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 16:25
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

byn Emporio. Med all säkerhet kommer Janne`s bild därifrån. Tycker man att det är livligt och stökigt i de andra byarna rekommenderas ett par timmars vandring i de ibland ortoligt smala gränderna. Det är som att dra ner volymknappen till 0. Ett nästan magiskt ställe med ett kafeneon som är så "pippinätt" (kan man skriva så?) att man bara häpnar. Ett besök på den toaletten gör att man tvivlar på att man är i Grekland. Den inre borgen är en upplevelse för sig. Första gången vi var där undvek vi den, varför vet jag inte, men andra gången så strosade vi runt där oxå. Ett annorlunda ställe som bara gör gott för själen.
Byn ligger precis i början av backen ner till Perissa. När man ändå är där så skall man gå över Perissavägen och fortsätta till kyrkogården. Vi har aldrig sett en mer dekorerad kyrkogård i Grekland. Vi var där 2005 och 2006.
Gunnar
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 16:31
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag vill nog gärna understryka Jannes förslag om Santo Wines, den mycket säregna vingården just innan serpentinen ned till hamnen.

Förutom den gudomligt vackra utsikten producerar vingården det mycket högkvalitativa söta vinet, en av Santorinis absoluta pärlor. Provsmakning ingår och viner
kunna inhandlas i gårdsbutiken.

Arne

"Akrotiri sätter jag dock ett stort frågetecken för. Har varit där en gång.
Jag fann stället ha stora likheter med en sönderbombad cementfabrik i
krigets Bosnien..."
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.