![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Det är sååå roligt att planera Kretaresan!! ![]() Jag har tänkt mig en del utflykter när jag åker till Kreta och kommer att hålla mig till västra Kreta/Chaniaområdet. Alla nu planerade utflykter ligger vid havet, men om jag skulle ge mig av uppåt bergen vilken by får jag då inte missa? Jag åker buss på mina utflykter. Tacksam för tipsen och varför just den byn är intressant. Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Milia har jag drömt att få se sen några vänner besökte byn för ett antal år sedan. Vet dock inte hur lätt det är att ta sig dit med buss. Finns en artikel i DN:s researkiv om den ekologiska byn.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hittade Milia när jag googlade. Övernattning med frukost kostar 500 kronor för två personer i dubbelrum.
![]() Den närmaste byn heter Vlatos och härifrån leder en smal grusväg de sista 3,5 kilometrarna högt upp i bergen till den ekologiska byn. Jag föll också för byn, den verkar så otroligt avstressande och lugn....men priset!! Verkar lite väl långt att bara åka dit på utflykt, men vem vet, det är kanske gott nog? Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket härligt resebrev, Admirala!!
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Läste ditt resebrev igen Admirala och ser 2 byar som heter Vamos och Therisso som ligger bra till för bussturer och som har en vacker vägsträcka. Är kanske lagom utflykter?
Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Spili. Om du inte kan åka österut måste du bara åka till Lakki, dit är det ganska nära. Jag skrev om Lakki på bloggen i höstas. Läs här... |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, jag minns att du skrev om Lakki nu när jag ser det igen.
![]() Lakki ligger väldigt bra till så jag lägger den byn till min lista och kollar om det går bussar dit - och vilka tider den går. Tack för tipset! ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vamos var veldig særegen, kjekt å ta en rusletur blant alle de gamle husene, noen forfalne, andre nyoppussede. |
|
|||
|
|||
![]()
Afrata, väster om Kolymbari...
/Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Både Mili och Therisso är bland de bästa jag erfarit på Kreta "måsten" så genuina,lugna och tankeväckande pärlor.
Mvh! |
|
||||
|
||||
![]()
Yanna! Vi har en del att tipsa om också, men vi träffas ju på Arlanda, så...
![]() Bussturlistorna (KTEL) med Chania som utgångspunkt skrev jag ut från nätet i går (googla KTEL+Crete så hittar du dem). Vi har åkt buss några ggr på Kreta och för ovanlighetens skull ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Ta en tripp över till Ellafonissi med bussen och ta en vandring i bergen. Vill du bli kvar så är Glykeria ett bra alternativ.
Θφφε |
![]() |
|
|