![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag känner igen det där med både Santorini och Naxos. Första gången vi var där, bodde vi i Kamari första veckan och andra veckan bodde vi i Naxos stad. Visst var det mycket dyrare på Santorini, men vi hittade en alldeles förtjusande krog, som hette No Name. Där åt vi väldigt gott, men inte billigt precis.
När vi sen var på Naxos och skulle resa tillbaka igen, blåste det så att den lilla båten vi reste med gungade så otroligt, att alla trodde att den skulle kapsejsa. Men som du märker gjorde vi inte det. Sista dagen på Santorini, då vi bara väntade på bussen, som skulle ta oss till hamnen för vidare befordran, fick vi veta av ett danskt par, att prinsessan Diana hade omkommit på kvällen före. En sån chock! Andra gången vi reste till Naxos stannade vi där i två veckor utan att angöra Santorini mer än resan från flygplatsen. Vi hade bestämt oss, för att följa med en utflykt runt ön bland annat till Appolonas, med Kourosen i närheten. När vi hade satt oss på bussen och guiden gick runt och räknade passagerarna, fick jag höra av en tjej, som satt bakom oss med sin lilla dotter: "Hur har det gått i New York? Min syster bor där och jag har inte hört från henne." Då vände jag mig om och frågade henne, vad som hade hänt. Jo då. Datumet var den 12 september och "nine eleven" hade alltså inträffat dagen före. Vi visst ingenting då heller. Senare berättade jag det för en annan kvinna, vad som hade hänt de två gångerna vi hade varit på Naxos och hennes svar blev: NI BORDE JU INTE RESA TILL NAXOS. |
|
|