Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-25, 14:02
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rom i Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av valier Visa inlägg
...någon som har erfarenhet av ett hotel som heter HOTEL REA (EFI & ANTONIS)?
Vi har bott hos Efi & Antonis på REA ett par gånger och varit väldigt nöjda med det. Tyckte att vi trivdes bra. Ligger centralt i byn, dock ej med havsutsikt.

Angående priser för rum generellt i Paleochora, så skulle inte jag bekymra mig så mycket om rummet kostar 5 eller 10 euro mer eller mindre. Anledningen till det är att jag tycker att man äter mycket rimligt i Paleochora, gott och rimligt, så här kan man lätt ta igen lite av det extra som man kanske har lagt ut på rummet.
Men det är min personliga mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi Visa inlägg
Vi vill gärna bo på stenstrandsidan av Paleochora. Tydligen så ligger både Soulas och Haris på den sidan...
Bör vi förboka nu ett par veckor innan?
Ja, de ligger ju med vacker morgonsol och trevlig vy över havet och mot Kretas södra kust... och ibland kan man sitta och följa en liten båt med blicken... Perfekt läge tycker jag.
Vi har bott hos Haris några gånger, inte på Soulas, det har varit helt nödvändigt att boka hos Haris på förhand varje gång. Det är väldigt populärt, speciellt hos engelsmän, och det kommer ofta folk förbi och frågar efter rum - alla har fått besked om att allt är fullbokat när vi varit där. (Vi åker aldrig i högsäsongen.)

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vi bodde på Yannis place som är ett nybyggt fräscht hotell alldeles framför Aris. Kan rekommenderas.
Det där ser ju intressant ut, läget verkar bra och nybyggt och fräscht låter som att man skulle titta närmare på det här stället kanske...
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 17:55
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

En tilläggsfråga:
Vi tar gärna in på hotells som har pool då vi reser med små barn som hellre badar så än i havet. Har hört att utbudet i Paleochora ska vara ganska dåligt när det gäller hotell med pool men att det ska finnas ngt enstaka.
Finns det någon kalimerian som vet vilket/vilka?
Vi funderar på att ta oss dit i sommar och stanna över en natt eller två.
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 20:46
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

I går kväll bokade jag boende för fyra nätter på Soulas. Stället ligger på "rätt sida" för oss. Har skrivit ut en liten karta över Paleochora från hemsidan också. Den är dock utan avståndsmärkning. Hur långt från Soulas är det till stenstranden ungefär?

Ivi
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 23:44
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Det är inga avstånd att prata om i Paleochora - allt är inom kort avstånd.
Nu är jag nog rätt så dålig på att bedöma precis hur många meter det är, men kanske ett par, tre hundra meter, inte mer.
Hoppas ni får några härliga dagar i Paleochora, Ivi.
Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 07:45
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Det där ser ju intressant ut, läget verkar bra och nybyggt och fräscht låter som att man skulle titta närmare på det här stället kanske...
+302823041801 är numret.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.